پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۷۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
استاندار مرکزی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری روستایی استان مرکزی باید توسعه یابد گفت: صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با پیگیری و تلاشی که داشت توانست ۱۲۶ کارخانه کوچک و متوسط را به چرخه تولید بازگرداند.

شعار سال: محمود زمانی‌قمی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به برای بهبود وضعیت اقتصادی باید با منطق رفتار کرد و امکانات کشور را دید و نظر داد، امسال با تاکید مقام معظم رهبری و تلاش ستادهای اقتصاد مقاومتی وضعیت اقتصادی کشور تا حدودی تحرک داشته است و در استان مرکزی هم با تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت استا 126 کارخانه کوچک و متوسط به چرخه تولید برگشتند.

وی افزود: اصلی‌ترین مسئله کشور ایجاد تحول در حوزه اقتصاد و معیشت مردم است، سالانه باید یک میلیون و 200 هزار شغل ایجاد شود که لازمه آن رشد اقتصادی است و با رشد منفی فراهم نمی‌شود و باید همان رشد هشت درصدی که مدنظر مقام معظم رهبری است تحقق یابد، سال گذشته 700 هزار شغل در کشور مهیا شد که تا میزان تعیین شده فاصله بسیار داشتیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: حوزه گردشگری برای ایجاد اشتغال و جذب گردشگر حوزه بسیار پرقابلیتی است، شهرستان دلیجان زمینه گردشگری بالایی دارد و سبب رغبت بالای سرمایه‌گذاران برای جذب به این منطقه شده است، غار نخجیر و مجموعه شهر نراق دو منطقه از این شهرستان هستند که اگر به محلات و بعد به خمین متصل شوند به‌طور طبیعی می‌توانند بخشی از تاریخ و تحولات انقلاب را به نمایش بگذارند.

زمانی‌قمی بیان کرد: بحث سرمایه‌گذاری در گردشگری باید از مرز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها عبور کند، در این زمینه لازم است که ستاد اقتصاد مقاومتی همایشی برگزار کند و در آن از همه علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری از سراسر کشور دعوت شود تا بتوان سرمایه‌گذار مناسبی را برای غار بی‌نظیر نخجیر دلیجان انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: حفظ منافع و امنیت ملی مسائل مهمی هستند اما نباید طوری رفتار کرد که سرمایه‌گذاران ترس از ورود به صحنه داشته باشند، اگر بخواهیم نگاه تنگ و بسته‌ای داشته باشیم وضعیت اشتغال تغییری نمی‌کند البته باید مسائل لازم را درنظر بگیریم، همچنین فراموش نکنیم که معادلات علت و معلول یک اصل مسلم در جامعه است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: برای برطرف کردن مشکل بیکاری باید تلاش کنیم و تنها رشد اقتصادی است که می‌تواند این مشکل را برطرف کند بنابراین باید آغوش باز کنیم و سرمایه‌گذاران را جذب کنیم، همه تلاش‌ها باید به خلق ثروت و بهبود اقتصاد منتهی شود.

استان مرکزی در شرکت‌های دانش‌بنیان به‌لحاظ کمی در شرایط مناسبی نیست

استاندار مرکزی با اشاره به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: نکته مهمی که وجود دارد اینکه در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان به‌لحاظ کمی هنوز در شرایط مناسبی که در شان استان مرکزی باشد قرار نداریم.

زمانی‌قمی خاطرنشان کرد: حوزه اقتصادی به‌سرعت درحال عبور از اشکال صنعتی به سمت فناورانه است و استان مرکزی هم باید در این مسیر حرکت کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 8 دی 95، کد مطلب: 1280817: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
اگر واقعا راست بگید جای تحسین و تشکر دارید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین