پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: 10 هزار و 355 نفر از ثبت‌نام شدگان کاریابی‌های این استان فاقد مهارت لازم برای به کار گماردن هستند که 79 درصد جمعیت کل جویندگان کار استان قزوین را تشکیل می‌دهند.

شعارسال: مسعود بابایی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: جلسه کارگروه دوره گذشته، 16 مصوبه داشت که 7 مورد اجرایی شده و 9 مورد هم در دست اجرا است.

وی افزود: بخشی از مصوبات کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان نیازمند زمان بیشتری برای اجرا است و به همین دلیل امکان دارد تا پایان سال جاری بخشی از آن به عنوان مصوبات در حال اجرا مطرح شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به وضعیت اشتغال این استان اضافه کرد: 191 هزار نفر از جمعیت استان قزوین در سن 14 تا 21 سال و 138 هزار نفر هم در رده سنی 25 تا 29 سال قرار دارند که این رده‌های سنی بیشترین جویندگان کار را تشکیل می‌دهند.

بابایی با بیان اینکه 63 درصد جمعیت استان قزوین زیر 30 سال سن دارند، عنوان کرد: بر اساس آمارهای موجود 47 هزار و 781 نفر نیروی کار در این استان بیکار هستند.

وی تصریح کرد: همچنین 13 هزار و 112 نفر در کاریابی‌ها ثبت‌نام کردند که جویندگان کار استان قزوین را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه جویندگان کار این استان تحصیلات مختلفی دارند، گفت: از مجموع جمعیت جویای کار استان قزوین 3 هزار و 682 نفر زیر دیپلم و 327 نفر هم دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا هستند که فقط 21 درصد جویندگان کار استان مهارت لازم را برای اشتغال دارند.

بابایی خاطرنشان کرد: 10 هزار و 355 نفر از ثبت‌نام شدگان کاریابی‌های استان قزوین فاقد مهارت لازم برای به کار گماردن هستند که 79 درصد جمعیت کل جویندگان کار این استان را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه 70 درصد متقاضیان کار استان قزوین بومی هستند، مطرح کرد: عمده متقاضیان جویای کار در شهرستان آبیک غیربومی هستند و در بقیه شهرستان‌ها هم بخش قابل توجه جویندگان کار را نیروهای بومی تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین عنوان کرد: در سال جاری با کاهش دادخواست‌های کارگری در مراجع حل اختلاف شاهد بودیم که به گونه‌ای که تعداد شکایات این حوزه 14 درصد کاهش یافته و امید است این روند ادامه یابد و تا پایان سال جاری به 20 درصد برسیم؛ در مهرماه سال جاری با کاهش آمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری روبه‌رو شدیم.

بابایی با بیان اینکه در سال جاری اشتغال مجدد مقرری‌بگیران در استان قزوین 52 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: تعداد کل مقرری‌بگیران 19 درصد افزایش و در مجموع آمار قطع مقرری با کاهش روبه‌رو بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به آمار جویندگان کار که در سامانه رصد ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: 13 هزار و 180 نفر در سامانه رصد ثبت‌نام کرده‌اند و در مجموع در سال جاری 14 هزار و 498 فرصت شغلی و شغل در این استان ایجاد شده است.

بابایی اضافه کرد: آمار ایجاد فرصت‌های شغلی خود را در کاهش نرخ بیکاری نشان داد به گونه‌ای که نرخ بیکاری استان قزوین از میانگین کشوری هم پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه آمار بیمه‌شدگان اجباری از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه 156 هزار و 41 نفر بوده است، گفت: همچنین 8 هزار و 144 نفر بیمه شده جدید در 8 ماه نخست سال جاری داشتیم که روند رو به رشدی را در ایجاد اشتغال نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح کارورزی به صورت پایلوت کشوری در این استان یادآور شد: تاکنون 80 هزار فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف برای طرح کارورزی معرفی شده‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 9دی1395، کدخبر: 13951009000676: www.qazvin.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین