پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز 740 مصوبه داشته که 510 مورد آن مربوط به حل مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی بوده و تا کنون 70 درصد مصوبات در این استان تحقق یافته که از این نظر جزء 10 استان برتر کشور معرفی شده است.

شعار سال: دولت تدبیر و امید اقدامات خاصی را برای حمایت از تولید داخلی و صادرات در قالب بسته های حمایتی تدارک دیده و با تزریق 12 هزار میلیارد تومان اعتبار در سال 95مشکلات بسیاری از واحدها حل شده است.
برخی از واحدها از جمله در استان البرز به دلیل مشکلات نقدینگی تعطیل شده بودند که با این تزریق نقدینگی احیا شده اند.
بر اساس اعلام مسئولان استان البرز بیش از 740 طرح در نشست های مختلف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی این استان برای استفاده از تسهیلات معرفی شده اند که همه اینها گام بلندی برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز محسوب می شود.
طرح های تصویب شده در زمینه حل مشکلات واحدهای تولیدی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 327 میلیارد تومان در این استان اجرایی می شود.
از مجموع این طرح ها، 581 طرح با اعتباری بالغ بر 893 میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده اند که از این میزان 217 میلیارد تومان از سوی بانک ها تسهیلات پرداخت شده است.
تسهیلات پرداختی بانک ها برای 224 طرح کشاورزی و صنعتی نیز بوده است که تعدادی از طرح ها هم در مرحله عقد قرارداد قرار دارند و تسهیلاتی دریافت نکرده اند.
به گفته عبادالله کامکار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار البرز امسال نیز یک هزار و 79 درخواست برای استفاده از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی ثبت شده است.
سید حمید طهائی استاندار البرز نیز گفت: در ارزیابی های ملی، عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز جزو 10 استان برتر کشور قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ایجاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یکی از دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید بود که تاکنون عملکرد قابل توجهی در البرز داشته و برخی جلسات در محل کارخانه ها و با نظارت حضوری در واحدها تشکیل می شود.
وی افزود: امسال بر اساس شعار سال که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز در استان تشکیل شده که هر هفته عملکرد دستگاه های اجرایی استان با توجه به برنامه های ابلاغی از سوی وزارت کشور مورد بررسی قرار می گیرد.
استاندار البرز خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان بار سنگین مسئولیت تولید را به دوش کشیده اند و حتی در شرایط سخت نیز به کار خود ادامه می دهند از این رو مورد حمایت دولت نیز قرار می گیرند.
تلاش های بسیاری در استان البرز برای رفع موانع تولید صورت گرفته است اما بخشی از فعالیت ها نیز باید از سوی واحدهای تولیدی انجام شود که جذب مشارکت می تواند یکی از اقدامات مهم در این زمینه باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز گفت که واحدهای تولیدی مشکل دار با مشارکت سرمایه گذاران به تولید ادامه دهند زیرا یکی از راهکارهایی که برای راه اندازی واحدهای مشکل دار وجود دارد این است که به دنبال جذب سرمایه گذار باشند.
وی اضافه کرد: با شراکت می توان نقدینگی را به واحدها تزریق کرده و از این طریق تا حدود زیادی مشکل مالی این واحدهای تولیدی را برطرف ساخت.
کامکار افزود: برای بهره مندی از تکنولوژی های نوین و دست یابی به بازارهای فروش مشارکت سرمایه گذاران در طرح های در حال فعالیت می تواند راهگشا باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز نیز گفت که حدود 70 درصد از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دراین استان تا کنون اجرایی شده است.
ایرج موفق با اشاره به برگزاری 78 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان البرز افزود: این رقم از مجموع یک هزارو 280 مصوبه این ستاد بوده است.
وی اضافه کرد: درصد زیادی از درخواست های طرح شده در این ستاد شامل مسائل بانکی اعم از تامین سرمایه در گردش، تامین سرمایه ثابت و استمهال در بازپرداخت تسهیلات است.
وی افزود: همکاری بانک ها در این راه تاکنون کارساز بوده و با رویه موجود جای امیدواری است که اکثر مصوبات اجرایی شده و به ثمر برسند.
موفق با اشاره به اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در کشور افزود: تاکنون 59 طرح صنعتی نیمه تمام استان البرز با اعتبار بالغ بر 1200 میلیارد ریال تکمیل و راه اندازی شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، تاریخ 11 دی 95، کد مطلب: 82368100: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین