پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
به نظر می رسد نظارت آنچنانی بر انجام کار در این محور آنطور که باید صورت نگرفته است و حیف است حال که تمام مسئولان در اقدام جهادی برای رفع این مشکل اقدام کرده اند، بقیه مسئولان درگیر در این طرح به تعهدات قانونی و کارشناسی پایبند نباشند.

شعار سال: ارائه آمار فوت، جرح و مصدومیت ناشی از تصادفات و همچنین واژگونی وسائل نقلیه در محور بادرود به کاشان سالیان سال است که از طرف مراکز فوریت های پزشکی در شهرستان های نطنز و کاشان کم و بیش در صدر رسانه های این دو شهرستان و البته رسانه های مطرح کشوری قرار می گیرد؛ آمارهایی که برای همه درد آور و ناخوشایند است چه مسئول و چه غیر مسئول.

کافیست با کلید واژه جاده بادرود به کاشان در اینترنت سراغی از وضعیت این جاده بگیرید؛ به جرات می توان گفت بالای نود درصد از خبرهایی که بالا می آید از تصادفات منجر به فوت، قطع عضو، مصدومیت و واژگونی وسائل نقلیه حکایت خواهد کرد.

این جاده از پرتردد ترین محورهای مواصلاتی کشور است و به نوعی درصد بسیار زیادی از حیات اقتصادی کشور در رگ های این محور جریان دارد؛ و علاوه بر این مردم شهرستان نطنز و درصدی بسیار بیشتر، مردم بخش امامزاده به محوریت بادرود برای گذران بخش عظیمی از معیشت خود در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و حتی درمانی مجبورند روزانه این مسیر پر از استرس و اضطراب را طی نمایند.

برای رفع این دغدغه بزرگ مردم و مسئولان و پیگیری مجدانه مسئولان ذیربط در شهرستان کلنگ احداث باند دوم این جاده در ۲۹ تیرماه سال ۹۲ با حضور معاون عمرانی وقت استانداری، نماینده و تنی چند از مسئولان شهرستان به طول ۱۰ کیلومتر بر زمین زده شد و رسما عملیات احداث باند دوم جاده بادرود به کاشان آغاز شد.

کار احداث باند دوم به حدی کند بود که نماینده نطنز در تیرماه سال ۹۳ وزیر راه و شهرسازی را به منطقه کشاند و خود وزیر دستور تسریع در احداث را صادر کرده و در آبان همین سال با تخصیص بودجه شروع به احداث ۱۰ کیلومتر بعدی این جاده کلید خورد.

عضو شورای اسلامی استان اصفهان در خردادماه امسال (۹۴) از قول پیگیری و رفع مشکلات راه های روستایی خبر داده بود و گفته بود در جلسه ای که با مدیرکل راه و شهرسازی استان گرفته شده است این مقام مسئول قول هایی داده تا باند دوم جاده بادرود به کاشان نهایتا تا اوایل مهر ماه سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد و الان تا اول مهر دو هفته ای بیش تر نمانده است و هم اکنون وضعیت لاحق در این جاده، بهره برداری در مهلت فوق را منتفی کرده است.

به هر حال تلاش تمام مسئولان چه در شهرستان، استان و چه کشوری برای رفع این معضل بسیار بزرگ در جای خود قابل تقدیر است؛ اما مشکل اصلی که خیلی مشهود است چگونگی احداث این باند و کمیت و کیفیت آن است.

از ۳۵ کیلومتر این جاده که به علت قرار گرفتن در محدوده کاشان که همت عالی این مسئولان را می طلبد، بگذریم، کیفیت کار سه پیمانکاری که در محدوده نطنز مشغول به کار هستند و البته از نظر کارشناسان چندان عاری از نقص نیست.

عرض ۷ متر پنج کیلومتر آخر ده کیلومتر اول این جاده نسبت به عرض ۱۰ متری ابتدای آن نقصی است که بسیاری از کارشناسان منطقه بر آن صحه گذاشتند؛ و البته کم گذاشتن ۱۷ پل و ارتفاع دو لایه خاک را هم باید بر این نواقص اضافه کرد و به عقیده کارشناسان عمر این جاده در حال احداث نهایتا با این کیفیت کار شاید به ۱۰ سال بکشد.

به نظر می رسد نظارت آنچنانی بر انجام کار در این محور آنطور که باید صورت نگرفته است و حیف است حال که تمام مسئولان در اقدام جهادی برای رفع این مشکل اقدام کرده اند، بقیه مسئولان درگیر در این طرح به تعهدات قانونی و کارشناسی پایبند نباشند.

البته دور زدن جاده فقط از بعد نظارت صورت نگرفته، بلکه در همین بازدید اخیر معاون وزیر از احداث باند دوم، وی هم جاده را دور زد و زحمت پایین آمدن هم در این محدوده را به خود نداد، هر چه باشد وی اینکاره است.. مردم دوست ندارند طرحی که در دست احداث است و از بودجه ملی برای آن هزینه شده دوباره بلای جانشان شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازشبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ 14 شهریور 95، کد مطلب: 432178: www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین