پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۵۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
رئیس شرکت ملی کشتیرانی پاکستان برای راه اندازی خط مسافربری دریایی بین بندر کراچی و بندر چابهار در جمهوری اسلامی ایران با هدف تسهیل رفت و آمد مسافران دو کشور به ویژه زائران پاکستانی، ابراز تمایل کرد.

شعار سال:


'عارف الهی' روز گذشته(پنجشنبه) در ملاقات 'حمیدرضا نظارتی زاده' رایزن اقتصادی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی این موضوع را مطرح کرد و دو طرف همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف بویژه همکاری های در حوزه حمل و نقل دریایی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

عارف الهی در این دیدار گفت: با راه اندازی این خط مسافربری، برای تعداد زیادی از اتباع پاکستانی علاقه مند به زیارت اماکن مقدس در ایران به ویژه مشهد مقدس و قم، امکان مسافرت دریایی، ایمن و نسبتا ارزان فراهم خواهد شد.

رایزن اقتصادی سرکنسولگری ایران نیز در این ملاقات تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران، اهمیت فراوانی به روابط دوستانه و برادرانه خود با پاکستان قائل است و برای گسترش این روابط به ویژه در حوزه های اقتصادی ، تجاری و حمل و نقل تلاش می کند.

همه ساله دهها هزار نفر از اتباع پاکستانی و عاشقان به اهل بیت(ع) در این کشور برای زیارت اماکن مقدس در ایران و یا برای سفر به عتبات عالیات از طریق خاک ایران، به این کشور سفر می کنند.

با توجه به دور بودن مسافت سفر زمینی و برخی مشکلات مربوط به آن و نیز با توجه به محدود بودن تعداد پروازهای مستقیم میان ایران و پاکستان و نبود پرواز مستقیم میان پایتخت های دو کشور، سفر دریایی از کراچی به بندر چابهار می تواند تسهیلات خوبی برای مسافران دو طرف ایجاد کند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد در تلاش است تا با راه اندازی پرواز مستقیم میان پایتخت های دو کشور و افزایش خطوی پروازی میان سایر شهرهای ایران پاکستان از جمله افزایش پروازهای مشهد-لاهور و تهران-کراچی، تسهیلات بیشتری برای مسافران ایجاد کند.
برخی کارهای مقدماتی برای از سرگیری پرواز مستقیم بین پایتخت های دو کشور انجام شده و مذاکرات برای نهایی کردن این مهم، در جریان است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 17 دی 1395، کد مطلب: 82376122: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین