پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برای افزایش شمار گردشگران، از تقویت گردشگری الکترونیک بعنوان یک هدف در استان خبر داد.

شعارسال : رضا علیزاده اظهار کرد: در سال‌های اخیر فناوری اطلاعات توانسته تحولات چشمگیری در صنعت گردشگری پدید آورد و مفهوم جدیدی را تحت عنوان گردشگری الکترونیکی(ET) ابداع نماید که نقطه عطفی بین گردشگری و فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به اینکه مفهوم جهانی شدن فشردگی زمان و مکان را بوجود می‌آورد، افزود: اهمیت حذف مسافت و زمان در گردشگری به اندازه‌ای است که پیش بینی می‌شود در آینده چهره کنونی گردشگری تغییر یافته و تغییراتی نیز در الگوها و مفاهیم موجود در برنامه ریزی و مدیریت گردشگری ایجاد شود.

این مسئول، گردشگری الکترونیک در کشورهای توسعه یافته را پدیده‌ای اجتماعی و اشتغال زا دانست که به خوبی مدیریت شده و توانسته با ایجاد بسترهای کسب درآمد، صنعت گردشگری را به رشد و بالندگی رساند.

علیزاده به توصیف جایگاه ایران در گردشگری الکترونیک پرداخت و گفت: معرفی و شناخت جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی ایران در سال‌های اخیر بیش از پیش مرهون توسعه دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بوده و دور دنیا با یک کلیک از مرحله آرزو به حقیقتی غیر قابل انکار مبدل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای افزایش شمار گردشگران، پیوند سیستم‌های دوربین شهری با شبکه‌های دیجیتال گردشگری را یک شیوه موثر برای معرفی داشته‌های تاریخی، فرهنگی، گردشگری و نیز سنتی خواند و اضافه کرد: امروز با رفتارهای سازمان یافته الکترونیکی و نگاهی مدبرانه می‌توان صنعت گردشگری را متحول کرد.

علیزاده، تحول در بازدید از ابنیه تاریخی، اشیاء باستانی و معرفی فرهنگ‌های بومی محلی به واسطه گردشگری الکترونیکی را راهکاری نوین خواند و ادامه داد: ایران با داشتن اصالتی کهن، تاریخ پرآوازه و بهره مندی از جاذبه‌های گردشگری بیشمار باید با تربیت نیروی انسانی ماهر به بازار گردشگری الکترونیک جدی تر ورود کند.

این مسئول به حضور فعال عوامل مرتبط با صنعت گردشگری در گیلان شامل اماکن اقامتی و پذیرایی، آژانس‌های خدمات مسافرتی، راهنمایان تور و مجتمع‌های گردشگری در فضای مجازی اشاره و تاکید کرد: تقویت گردشگری الکترونیکی به عنوان یک هدف در گیلان دنبال می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با تاکید بر ارتقای سیستم‌های اطلاع رسانی و ارتباطی دولتی در دنیای مجازی و گسترش دولت الکترونیک بر روی سرزمین دیجیتال خاطرنشان کرد: با استفاده از این شیوه می‌توان به توسعه توریسم اینترنتی و استفاده از میلیون‌ها دلار و فواید آن امیدوار بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا ، تاریخ انتشار شنبه 07 آذر 1394 ، کد مطلب : 94090704331 : www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین