پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱
رئیس شورای شهر فلاورجان: سوء مدیریت مسئولان تربیت بدنی موجب کمبود سرانه ورزشی شهروندان شده است.

شعار سال: امیر قاسمی رئیس شورای اسلامی فلاورجان با اشاره به سخنان اخیر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص زمین ورزشی شهید اندرزگو شهر فلاورجان گفت: سوء مدیریت مسولان تربیت بدنی طی 15 سال گذشته در شهرستان فلاورجان، علیرغم وجود بهترین استعدادها در این شهر، باعث ورود لطمات فراوان و عقب افتادگی های غیر قابل جبران این شهرستان در حوزه ورزش شده است.

امیر قاسمی ضمن انتقاد از وضعیت نامناسب سرانه ورزشی در شهر فلاورجان این امر را ناشی از سوء مدیریت مسئولان این حوزه دانست و افزود: از سال 1382 تا کنون در حدود 5الی6 مصوبه توسط ادوار مختلف شوراهای اسلامی شهر فلاورجان پیرامون اختصاص زمین جهت احداث مجموعه ورزشی و قرار دادن آن در اختیار اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان به تصویب رسیده و ابلاغ گردیده لیکن این اداره به لحاظ ضعف مدیریتی تا کنون نتوانسته است از این فرصتها بهره گیری کند.

وی ادامه داد در سال 1382 طی 2 مصوبه شوراهای اسلامی وقت شهر فلاورجان مقرر شد یک قطعه زمین در حدود 20000 متر مربع در منطقه علی آباد جهت احداث مجموعه ورزشی در اختیار اداره تربیت بدنی شهرستان فلاورجان قرار گیرد و این اداره مکلف شد ظرف مدت 6 ماه نسبت به حصار کشی و شروع عملیات اجرایی اقدام نماید.

قاسمی افزود: متاسفانه اداره تربیت بدنی وقت شهرستان فلاورجان طی مهلت یادشده در مصوبه های شورای اسلامی هیچگونه اقدامی در جهت آغاز عملیات عمرانی در زمین یادشده انجام نداده و همانگونه که در مصوبات یادشده تصریح گردیده بود در صورت عدم انجام حصار کشی و آغاز عملیات عمرانی مصوبه کان لم یکن تلقی می گردد، طبیعتا مصوبات مذکور با لحاظ این قید از درجه اعتبار ساقط گردیده است.

وی ادامه داد: متعاقبا با توجه به پیگیری های اداره تربیت بدنی در سال 1385 و ذکر این نکته توسط اداره تربیت بدنی فلاورجان که در حدود 15 میلیارد ریال جهت احداث مجموعه ورزشی در زمین یاد شده به آن اداره اعتبار تخصیص داده شده و در صورت عدم اختصاص زمین یاد شده این اعتبار از شهرستان فلاورجان برگشت خواهد خورد، مجدداً نسبت به اختصاص زمین مذکور جهت احداث مجموعه ورزشی و در اختیار اداره تربیت بدنی قرار دادن آن طی مصوبه شورای وقت اقدام می گردد و مقرر می گردد آن اداره مکلف است ظرف مدت یکسال نسبت به حصار کشی و شروع عملیات اجرایی اقدام نماید. که متاسفانه اداره مذکور بر خلاف ادعای یاد شده هیچگونه اقدامی انجام نمی دهد.

مصوبه برای چندمین بار شورای اسلامی وقت شهر فلاورجان طی عیناً همان مصوبات قبلی را به تصویب رسانده است و مهلت 6ماهه به اداره تربیت بدنی شهرستان فلاورجان جهت حصار کشی و آغاز عملیات اجرایی احداث مجموعه ورزشی داده است اما متاسفانه به لحاظ سوء مدیریت عملکرد مسولین اداره مذکور حتی یک حصار کشی ساده بر روی زمین مذکور انجام نپذیرفته است.

وی ادامه داد: طی مکاتبات صورت گرفته با اداره تربیت بدنی شهرستان فلاورجان در خصوص انجام تعهدات و شروع به حصار کشی و احداث مجموعه ورزشی، این اداره مدعی شده که اعتبار این امر در بودجه سال 1391 آن سازمان پیش بینی شده و در آن سال اقدام به ساخت مجموعه و آغاز عملیات عمرانی خواهد نمود در حالیکه این ادعای اداره تربیت بدنی شهرستان فلاورجان تا کنون که در ماههای پایانی سال 1394 هستیم تا کنون جامه عمل به خود نپوشیده است.

امیر قاسمی افزود: با توجه به این پیشینه موضوع و طرح ادعاهای واهی توسط اداره تربیت بدنی شهرستان فلاورجان طی سالیان گذشته تا کنون، چگونه میتوان به ادعاها و وعده های مسولان آن اداره اعتماد کرد. آیا این درست است که شهروندان فلاورجان به لحاظ سرانه ورزشی یکی از محرومترین نقاط استان باشند و صرفاً به وعده های بی اساس مسولان ورزش شهرستان دل خوش کنند و چوب سوء مدیریت مسولین این اداره را بخورند.

رئیس شورای اسلامی فلاورجان گفت: با توجه به جمیع جوانب، همچنین احتمال عدم تحقق ادعاهای اداره ورزش و جوانان فلاورجان همچون ادعاهای واهی سنوات گذشته و از طرفی نیاز مبرم شهروندان فلاورجانی به توسعه اماکن ورزشی، فرهنگی، تفریحی در سطح شهر، شورای اسلامی شهر در حال برنامه ریزی و تخصیص اعتبار در قالب بودجه سال 1395 این شهر جهت احداث مجموعه بزرگ فرهنگی ـ ورزشی شهرداری فلاورجان در زمین مذکور است.

وی در پایان با توجه به سخنان اخیر موسوی لارگانی، نماینده شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی که مدعی عدم همکاری شورای شهر در این خصوص شده بود گفت: شهروندان فلاورجان با اطلاع از شرح این ماجرای 15 ساله خود به خوبی میتوانند در این رابطه قضاوت کنند. متاسفانه آقای موسوی لارگانی یا به دلیل عدم اطلاع از پیشینه امر و یا به خاطر مسایل دیگر و در آستانه انتخابات مجلس دست به فرافکنی و متهم نمودن سایر نهادهای مردمی و خدمت رسان به شهروندان می نمایند و هیچ ذکری از جزئیات امر و اطلاع رسانی صحیح آن به مردم و سوء مدیریت اداره تربیت بدنی نمیکنند. ایشان در سال 91 با پیگیری های خود موجب انعقاد قرارداد فروش بیش از 2600 متر مربع زمین توسط شهرداری به اداره آموزش و پرورش فلاورجان جهت احداث استخر در محله جمال آباد فلاورجان شد و شخصاً متعهد به تامین و پرداخت بهای زمین مذکور به شهرداری تا پایان سال 91 شد که متاسفانه تا کنون نه ایشان و نه اداره آموزش و پرورش به تعهدات خود جهت پرداخت بهای زمین واگذار شده عمل ننموده اند و این امر ورود زیان و خسارات بسیار زیادی برای شهرداری فلاورجان شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شهرداری فلاورجان، تاریخ 26 آذر 94 ، کد مطلب: 299: www.falavarjan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین