پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان در مورد گنجایش پارکینگ‌های محدوده سیتی‌سنتر می‌گوید: با توجه به حجم بالای ورود خودروها به ویژه در عصر روز‌های پنجشنبه و جمعه در محدوده جنوبی شهر اصفهان و عدم گنجایش این حجم سنگین ماشین‌ها در پارکینگ‌های موجود، ترافیک دچار پس‌زدگی می‌شود و بر بزرگراه شهید دستجردی تأثیر می‌گذارد.
شعارسال: مدت زمانی است که شب‌های جمعه و جمعه شب‌ها ترافیک سنگین ورودی جنوبی سپاهان شهر که به نحوی خروجی آن و البته تنها ورودی و خروجی مجموعه سیتی‌سنتر به حساب می‌آید موجب شده تا عبور و مرور شهروندان و به ویژه ساکنان سپاهان شهر با مشکل رو به شود.

این ترافیک سنگین که دلیل اصلی آن ورود جمعیت زیاد مشتریان مجموعه سیتی‌سنتر در این روز تعطیل است در ساعات اولیه شب به اوج می‌رسد و رفته رفته با نزدیک شدن به نیمه‌های شب از آن کاسته می‌شود.

ابوالقاسم چلمقانی در مورد گنجایش پارکینگ‌های این محدوده می‌گوید: با توجه به حجم بالای ورود خودروها به ویژه در عصر روز‌های پنجشنبه و جمعه در محدوده جنوبی شهر اصفهان و عدم گنجایش این حجم سنگین ماشین‌ها در پارکینگ‌های موجود، ترافیک دچار پس‌زدگی می‌شود و بر بزرگراه شهید دستجردی تأثیر می‌گذارد.

وی در رابطه با اقدامات راهنمایی و رانندگی برای رفع این مشکل بیان کرد: راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان ضمن دعوت از مسؤولان مربوطه و طرح موضوع در شورای ترافیک شهرستان در معاونت حمل‌ و نقل ترافیک شهرداری نسبت به ارائه راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت اقدام کرد.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان افزود: فعلاً به ناچار با توجه به محدودیت قوس ورودی، اقدام به هدایت خودرو‌ها به سمت چهارراه الغدیر جهت استفاده از پارکینگی که در مجاورت تقاطع در نظر گرفته‌شده، می‌شود.

*پارکینگ 10 هزار متری جدید سیتی‌سنتر

وی عنوان کرد: سیتی‌سنتر پارکینگی در حدود 10 هزار مترمربع در حد فاصل چهارراه الغدیر و چهارراه شاهد در نظر گرفته است همچنین دو طرف ساختمان سیتی‌سنتر پارکینگ در نظر گرفته شده است اما باز هم نیاز به اصلاحات هندسی در ضلع جنوبی این مکان وجود دارد.

چلمقانی خاطر نشان کرد: با توجه به قول مساعد مسؤولان فروشگاه مربوطه، احتمالاً تا پایان سال مشکل پس‌زدگی ترافیک در روزهای تعطیل حل خواهد شد؛ مسؤولیت اصلی بهبود این مشکل بر عهده مسؤولان فروشگاه است و نیروی انتظامی و شهرداری پیگیر این موضوع هستند.

در زمان‌هایی که ترافیک این منطقه به اوج می‌رسد معمولاً پلیس راهنمایی ‌و رانندگی به محل اعزام شده و با مسدود کردن ورودی پل از ناحیه اتوبان ماشین‌ها را به داخل سپاهان شهر هدایت می‌کند تا کمی از این ترافیک به وجود آمده کاسته شود.

در این میان شهرداری اصفهان نیز از جمله نهاد‌های مرتبط با مسأله ترافیکی به وجود آمده برای شهروندان است چراکه این مجموعه یکی از مجموعه‌های بزرگ خرید شهر به حساب می‌آید و مجموعه‌ای در این وسعت فقط در جنوب شهر وجود دارد و شهروندان برای خرید از نقاط مختلف شهر به این نقطه سفر می‌کنند.

علیرضا صلواتی در رابطه با پیگیری‌های انجام گرفته، بیان کرد: جلساتی با متولیان مجموعه سیتی‌سنتر داشتیم و مکاتباتی انجام دادیم و قول گرفتیم تا بهمن‌ماه مشکل ترافیک حوالی سیتی سنتر را حل کنند.

وی در رابطه با راه کارهای قول داده شده، افزود: قرار شده تعداد ورودی‌های پارکینگ مجموعه به صورت کامل باز شود به شکلی که از چهار طرف بتوان وارد پارکینگ مجموعه شد.

معاون حمل‌ و نقل ترافیک شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: اگر به همه تعهدات عمل شود از معطلی همشهریان در مسیر‌های منتهی به سیتی‌سنتر کاسته می‌شود و ترافیک خطر آفرینی که اغلب به داخل بزرگراه کشیده می‌شد برطرف خواهد شد؛ مردم سپاهان شهر و پلیس راهور به این ترافیک معترض بوده‌اند و امیدواریم هر چه زودتر این مشکل مرتفع شود.

*احداث مراکز تجاری مشابه در اطراف اصفهان

وی عنوان کرد: باید تمرکز از این نقطه شهر گرفته شود؛ مجموعه‌های مشابه تجاری، فرهنگی و تفریحی در غرب، شرق و شمال شهر نیز در حال راه‌اندازی است تا از سفرها به این نقطه شهر جلوگیری شود و مردم در مجموعه‌های تجاری نزدیک به محل زندگی احتیاجات خود را برطرف کنند.

با توجه به صحبت مسؤولان ذی‌ربط مسؤولیت اصلی تأمین پارکینگ و بهبود ترافیک این منطقه تماماً بر عهده مجموعه سیتی‌سنتر است و این مجموعه باید اقدامات اصولی در این رابطه انجام دهد.

*حل مشکل ترافیک ابتدای اسفند

مسعود صرامی در رابطه با راه‌های ورودی به پارکینگ سیتی‌سنتر اظهار کرد: تا الآن فقط از یکی از راه‌های دسترسی که پل سپاهان شهر است استفاده می‌شود اما طبق طرح‌های جاری ما دو پل داخلی زده می‌شود و ماشین‌هایی که الآن روی پل سپاهان شهر توقف می‌کنند به پل‌های داخلی هدایت می‌شوند تا از پشت مجموعه به پارکینگ راه پیدا کنند و قسمتی از ماشین‌ها که تا کنون از درب جلویی وارد پارکینگ‌ها می‌شدند از درب‌های دیگر به پارکینگ‌های مجموعه وارد شوند.

وی افزود: این مسیر به متراژ 700 متر طول در چهار لاین است که خود به خود ترافیک روی پل سپاهان شهر را از بین می‌برد؛ این مسیر جدید تا آخر بهمن آماده می‌شود و از ابتدای اسفند مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیرعامل اصفهان سیتی‌سنتر خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این مسیر جدید ترافیک شب‌های جمعه را نخواهیم داشت؛ ضمن این که با گرم‌تر شدن هوا در اسفندماه مردم اقبال بیشتری به پارکینگ سپاهان شهر خواهند داشت و این موضوع کمک کننده است.

وی در رابطه با پیشرفت آماده سازی پل‌ها عنوان کرد: این پل‌ها زده شده اما قالب‌های آن با توجه به هوای سرد هنوز باز نشده است، به منظور رعایت اصول استحکامی در رابطه با پل‌ها حدود 20 روز دیگر اقدام به تکمیل پروژه خواهیم کرد.

صرامی در رابطه با پارکینگ‌های حاشیه مجموعه نیز گفت: البته هوای سرد این فصل باعث شده تا مردم از پارکینگ جدید با 2 هزار ظرفیت پارک ماشین که کف سازی و چراغ‌کشی آن انجام شده و قبل از پل سپاهان شهر قرار دارد کمتر استفاده کنند؛ همچنین زمینی در کنار ساختمان مجموعه قرار دارد که حدود 500 تا 700 ماشین از کارکنان مجموعه در آن پارک می‌کنند.

وی تصریح کرد: با این وضعیت تا الآن 5 هزار پارکینگ مسقف زیرزمین، 700 پارکینگ در کنار ساختمان اصلی و 2 هزار پارکینگ قبل از پل سپاهان شهر آماده شده که در هیچ مجموعه‌ای در اصفهان نظیر ندارد و دلیل اصلی ترافیک ورودی سپاهان شهر عبور همه این ماشین‌ها از یک مسیر است.

*کمبود امکانات سطح شهر دلیل هجوم مردم به سیتی‌سنتر

مدیرعامل اصفهان سیتی‌سنتر بیان کرد: کمبود امکانات سطح شهر باعث می‌شود تا مردم پنجشنبه و جمعه‌ها به سیتی‌سنتر بیایند و طبق آمار ما بین 27 تا 31 هزار تعداد ورود و خروج ماشین‌های پارکینگ مسقف سیتی‌سنتر در پنجشنبه و جمعه‌هاست.

وی در رابطه با طرح‌های تشویقی مراجعه‌کنندگان به سیتی‌سنتر اظهار کرد: برنامه‌هایی برای مردم داریم تا بتوانیم برای راحتی بیشتر مردم، تعداد مراجعه‌کنندگان در ساعات و روزهای مختلف هفته تقسیم شوند تا از معضلات ترافیکی نیز جلوگیری شود.

هر چند مدت زمان زیادی است که مردم از این ترافیک رنج می‌برند اما حالا پس از گذشت تقریباً پنج سال از آغاز فعالیت مرکز خرید سیتی‌سنتر وعده‌ها حاکی از این است که مردم اصفهان در آغاز سال آینده بدون درسر به این مجموعه رفت‌ و آمد خواهند کرد و شهروندان سپاهان شهر نیز در ورود و خروج از این شهر از طریق خروجی جنوب این شهر دچار مشکل نخواهند بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس اصفهان، تاریخ انتشار: 23 دی 1395، کدخبر: ۱۳۹۵۱۰۲۲۰۰۱۲۹۷، www.isfahan.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین