پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۲۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
پذیرش حذف یا کم‌رنگ شدن حمایت غربی‌ها به‌‌عنوان نیروی بیگانه از حرکت قسری رژیم صهیونیستی موجب نابودی این حرکت خواهد شد. کاتالیزورهای نابودی حرکت قسری این رژیم موجب فرارسیدن هرچه نزدیک‌تر روز فروپاشی آن می‌شود.

شعارسال: «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید»، این جمله کوتاه معنایی ژرف به‌همراه دارد. مقام معظم رهبری با این تعبیر دقیق خود یکی از واقعیت‌های منطقه‌ای را بیان فرموده‌اند که تحقق آن معادلات زیادی را تغییر خواهد داد.

به نظر می‌رسد پرسش از چرایی فروپاشی رژیم صهیونیستی اشتباه است. اصولاً تداوم حیات غاصبانه این رژیم جای سؤال دارد؛ چراکه منشأ و تداوم حیات این رژیم «حرکت قسری» است. حکما حرکت قسری را یکی از انواع حرکت دانسته‌اند. حرکت قسری حرکتی است که عارض ذات است و در تقابل با حرکت طبیعی قرار گرفته است.

ایجاد و تداوم حیات غاصبانه رژیم صهیونیستی حرکتی قهری یا قسری است؛ چراکه تحت تأثیر نیروی بیگانه و به‌خلاف مقتضای طبیعت اصلی ایجاد شده است، حال تا زمانی که این نیروی بیگانه پابرجا است، چنین حرکت قسری می‌تواند تداوم داشته باشد؛ اما طبیعی است که حذف نیروی بیرونی موجب نابودی آن حرکت خواهد شد.

صهیونیست‌ها با حمایت کشورهای غربی خصوصاً ایالات متحده آمریکا حیات غاصبانه خود را پیدا کرده‌اند، بر این اساس می‌توان ادعا کرد که عدم‌ حمایت حامیان رژیم صهیونیستی از این رژیم موجب ناپایداری و فروپاشی آن خواهد شد.

طبق نظرسنجی‌های انجام‌شده، اروپایی‌ها رژیم صهیونیستی را بزرگترین تهدید اروپا می‌دانند. حمایت واشنگتن از این رژیم نیز طی سال‌های اخیر سیر نزولی پیدا کرده است. رأی ممتنع اخیر نماینده ایالات متحده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد به قطعنامه متوقف کردن شهرک سازی رژیم صهیونیستی نمونه آشکاری از عدم‌ حمایت بی‌‌چون‌وچرای واشنگتن از صهیونیستها است.

جالب‌ توجه بود که رأی همه اعضای شورای امنیت به این قطعنامه به‌جز رأی ممتنع آمریکا مثبت بوده است. همه این موضوعات اماره‌ای است که صهیونیست‌ها بعد از این حمایت همه‌‌جانبه غربی‌ها را نخواهند داشت.

معادله گفته‌ شده در این نقطه به پاسخ رسیده است. توجه به مقدمه‌های این معادله پاسخ پرسش ابتدای نوشتار را روشن می‌سازد. مقدمه نخست بیان می‌دارد که ایجاد و تداوم حیات غاصبانه رژیم صهیونیستی حرکتی قسری است. مقدمه دوم نیز اشاره می‌کند که حرکت قسری از یک نیروی بیگانه ناشی می‌شود. واضح است که منشأ و تداوم عمر این رژیم از سوی کشورهای غربی حاصل شده است. حال به‌‌راحتی در پاسخ به چرایی عدم پایداری حیات غاصبانه رژیم صهیونیستی می‌توان گفت که حذف نیروی بیرونی موجب نابودی حرکت قسری خواهد شد، پس پذیرش حذف یا کم‌رنگ شدن حمایت غربی‌ها به‌‌عنوان نیروی بیگانه از حرکت قسری رژیم صهیونیستی موجب نابودی این حرکت می‌شود.

علاوه بر معادله گفته‌ شده، اماره‌های متعدد دیگری وجود دارد که فروپاشی حرکت قسری رژیم صهیونیستی را سرعت می‌بخشد؛ اختلاف‌های داخلی در این رژیم از جمله نژادپرستی یکی از این اماره‌ها است، ظلم در حق فلسطینیان و آواره کردن آنها از خانه و کاشانه خود یکی دیگر از کاتالیزورهای فروپاشی رژیم صهیونیستی است.

عدم همگونی اسرائیل بین کشورهای اسلامی موجب در تنگنا قرار گرفتن صهیونیست‌ها می‌شود. اتحاد و انسجام مسلمانان در مقابل رژیم صهیونیستی حیات آنها را در خطر جدی قرار می‌دهد. به‌تعبیر امام خمینی (رحمة الله علیه) کافی است که هر مسلمانی یک سطل آب به‌‌طرف رژیم صهیونیستی بریزد که این امر موجب گرفتار شدن این رژیم در امواج این سیل خواهد شد.

هوشیاری گروه‌های فلسطینی و تلاش آنها برای احقاق حقوق فلسطینی‌ها نیز از عوامل سرعت‌بخش ناپایداری رژیم غاصب صهیونیستی است. حضور پرقدرت حزب‌الله لبنان در مرزهای سرزمین اشغالی نشانه‌ای از ایستادگی محور مقاومت در برابر خواسته‌های نامشروع صهیونیست‌ها است.

افکار عمومی جهانی نیز به‌ هیچ‌ وجه اشغالگری رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرد، بر این اساس صهیونیست‌ها در اذهان عمومی به‌‌عنوان یک رژیم غاصب شناخته‌ شده‌اند و این رژیم با هیچ نیرویی نمی‌تواند افکار ضدصهیونیستی جهانی علیه خود را تغییر دهد.

عوامل گفته‌ شده تحت عنوان کاتالیزورهای نابودی حرکت قسری رژیم صهیونیستی موجب فرارسیدن هرچه زودتر روز فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25دی1395، کدخبر: 1290675: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
ادامه حکمرانی با کفر ممکن است امکان پذیر باشد، اما با ظلم خیر. خودمان هم باید به این روایت توجه خاص داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین