پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
سخنگوی آبفای قزوین گفت: علی‌رغم اینکه شرکت آب‌وفاضلاب تاثیر مستقیم در بروز خسارات به بناهای تاریخی نداشته ولی خسارات وارده را پرداخت کرده است.

شعارسال :مجید برخورداری با تاکید به این مطلب که شرکت آب‌وفاضلاب استان قزوین با توجه به تمام محدودیتهای مالی و اعتباری اقدام به پرداخت خسارت کرده است، اظهار داشت: علت اصلی بروز خسارات وارده به دو بنای تاریخی قزوین را می‌توان مناسب نبودن زیرساختهای شهری و همچنین عدم کنترل عبور و مرور وسایل نقلیه در این محور اشاره کرد.

وی گفت: علی‌رغم اینکه شرکت آب‌وفاضلاب تاثیر مستقیم در بروز خسارات به بناهای تاریخی نداشته ولی خسارات وارده را پرداخت کرده است.

سخنگوی شرکت آب‌وفاضلاب قزوین مطرح کرد: در مرحله نخست باید مسئولان شهرداری قزوین و سازمان حمل‌ونقل و ترافیک تدابیری را جهت مناسب‌سازی زیرساختهای شهری و همچنین کنترل بار ترافیکی در این منطقه می‌اندیشیدند که متاسفانه این کار صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: زیرساختهای برخی از بناهای تاریخی استان قزوین مناسب نبوده و فرسوده‌اند که در مسیر نیز معابر و خیابانهایی قرار گرفته‌اند که زیرساختهای فرسوده‌ای دارند بنابراین معابر این محورها برای تردد وسایل نقلیه سنگین مناسب نیست ولی با این وجود متاسفانه مشاهده می شود که تردد وسایل نقلیه سنگین در این محورها بسیار زیاد است که کنترل این مهم برعهده سازمان حمل‌ونقل و ترافیک است.

برخورداری با بیان این نکته که بروز خسارات وارده به بناهای تاریخی قزوین حاصل تردد بی‌رویه وسایل نقلیه سنگین است، افزود: در چند ماه گذشته شاهد بروز خساراتی به دو بنای تاریخی قزوین از جمله حمام میرزا کریم و مسجد محمدیه بوده‌ایم، مهم‌ترین دلیل بروز خسارت به بناهای تاریخی این منطقه، مناسب نبودن زیرساخت‌های شهری بوده که مسئولیت آن نیز برعهده شهرداری است.

وی تاکید کرد: شکستگی لوله‌های آب و فاضلاب محله تاریخی کوچه محمدیه و خسارات وارده به بناهای تاریخی به دلیل فراهم نبودن زیرساختهای شهری است، "اگر بخواهیم چهار خانه را خراب کرده و یک روکش آسفالت به روی آن بکشیم که نمی‌شود گفت این خیابان زیرساختهای تردد وسایل نقلیه را دارد".

سخنگوی شرکت آب‌وفاضلاب قزوین با اشاره به این نکته که برخی مسئولان استان قزوین مدعی شده‌اند که خسارات وارده از سوی آب‌و فاضلاب پرداخت نشده است، تصریح کرد: کارشناس رسمی دادگستری قزوین براساس نظر کارشناسانه خسارت وارده به حمام میرزا کریم را 700 میلیون ریال اعلام کرده که 630 میلیون ریال آن مربوط به صاحبان حمام بوده و پرداخت شده و 70 میلیون ریال آن نیز مربوط به یکی دیگر از صاحبان بوده که تاکنون برای دریافت پول خود به شرکت آب‌و فاضلاب مراجعه نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: خسارت مسجد محمدیه نیز براساس کارشناسیهای صورت گرفته 10 میلیارد و 50 میلیون ریال ارزیابی شده است که با توافقاتی که با هیئت امنای مسجد صورت گرفته قرار است این خسارت در دو قسط پرداخت شود که قسط نخست آن در تاریخی 24 آبان پرداخت شده و قسط دوم نیز تا پایان این ماه به هیئت امنا پرداخت می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار دوشنبه 09 آذر 1394 ، کد مطلب : 931577 : www.tasnimnews.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین