پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۱۴۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
پل سوم بشار پروژه‌ای ناتمام و به درازا کشیده است که مردم شهر یاسوج تکمیل آن را معیاری برای توانمندی و یا عدم توانایی مسؤولان در پروژه‌های عمرانی قلمداد می‌کنند.

شعار سال: پروژه‌های نیمه تمام عمرانی زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که شاید وجود این همه پروژه به ضعف در دولت قبلی و دولت کنونی مربوط شود.

ضعف در دولت قبلی از این جهت که نباید پروژه‌های زیادی را کلنگ‌زنی می‌کرد تا امروز با انبوهی از پروژه‌های ناتمام مواجه باشیم و ضعف در دولت کنونی نیز از آن جهت که اهمال در تکمیل پروژه‌ها به دلایل مختلف صورت می‌گیرد.

گاه نبود اعتبارات بهانه واقع می‌شود و از سوی دیگر استفاده از پیمانکاران ضعیف و عدم همکاری آن‌ها دلیل نیمه تمام ماندن و عدم تکمیل پروژه‌ها عنوان می‌شود.

در این میان شاید مردم برای زمان تکمیل برخی پروژه‌های نیمه تمام اهمیتی قائل نشوند و اصولا تکمیل آن‌ها را اولویتی برای شهر و دیار خود محسوب نکنند اما در مقابل تکمیل تعدادی دیگر از پروژه‌ها برای آن‌ها دارای اهمیت است.

یکی از این پروژه‌های مهم نزد مردم پل سوم بشار است که با راه‌اندازی‌ آن مسیر رفت و آمدها و دسترسی به محور یاسوج به شیراز و همچنین مناطق همجوار از جمله اکبرآباد و سرآب‌تاوه و سایر مناطق کوتاه‌تر می‌شود.

این پروژه که در ابتدا قرار بود با 4 میلیارد تومان تکمیل شود این روزها حرف از 30 میلیارد تومان برای تکمیل آن زده می‌شود.

یکی از مشکلاتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد به قول‌های بی‌حاصل مسؤولان برمی‌گردد که به هر دلیل و شاید برای ماندگاری چند صباح بیشتر قول اجرایی و عملیاتی کردن و بهره‌برداری از پروژه‌ها را در زمان‌های غیر ممکن می‌دهند.

به یاد داریم که اوایل تابستان امسال مدیر سابق یک دستگاه در استان قول تکمیل 75 روزه این پروژه را داده بود.(اینجا را کلیک کنید)

در نشست مدیر سابق با استاندار و پیمانکاران در آن زمان همه به این موضع واقف بودند که پروژه با وضعیتی که دارد و نبود اعتبارات و سهل‌انگاری و ضعف پیمانکار هرگز در این زمان کوتاه به نتیجه نخواهد رسید.

اکنون و پس از گذشت مدت زیادی از موعد تکمیل این پروژه، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیرکل راه و شهرسازی و به اتفاق پیمانکار جدید و البته با حضور خبرنگاران در محل ساخت پل سوم بشار حاضر شدند تا در مورد یکی از پروژه‌های مهم و حساس از منظر مردم چاره‌اندیشی کنند.

*پل سوم بشار پروژه‌ای حیثیتی برای مسؤولان کهگیلویه و بویراحمد

در این بازدید مورد مهمی که به چشم دیدیم و مشاهده کردیم اعتراض آرام مردمی بود که با خودرو از محل عبور می‌کردند و اعتراض خود را از روند تکمیل پروژه اعلام می‌کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که بهتر از همه به حیثیتی بودن این پروژه واقف است و می‌داند که مردم از کند شدن روند ساخت و عدم محقق شدن وعده‌های مسؤولان در این پروژه نگران هستند از پیمانکار درخواست همت بیشتر در ساخت پل سوم بشار را داشت.

استاندار به حدی به این موضوع واقف است که دستور داد با تعداد سه اکیپ در این پروژه کار شود و پیمانکار و مسؤولان دست‌اندرکار هیچ ترس و واهمه‌ای برای تزریق اعتبار به پروژه نداشته باشند.

مسؤولان به حدی از دلخوری مردم در پروژه واقف بودند که مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان قول داد خود به عنوان ناظر ویژه ساخت این پروژه در محل حضور داشته باشد و بر روند اجرای ساخت و تکمیل پل سوم بشار نظارت کند.

با این تفاسیر باید به مسوولان استان اعلام کرد و هشدار داد که ملاک ارزیابی مردم از عملکرد آن‌ها در پروژه‌های عمرانی حداقل در شهر یاسوج به عنوان مرکز استان تکمیل پل سوم بشار است.

مردم این شهر امروز از ده‌ها پروژه‌ ناتمام مانند مجتمع فرهنگی و حتی بیمارستان 200 تختخوابی، بیشتر به پل سوم بشار می‌اندیشند و ملاک توانمندی و عدم توانایی مسؤولان را در این پروژه خلاصه کرده‌اند.

در شهرها و مناطق دیگر استان نیز وضعیت به همین منوال است و مردم برای تکمیل برخی از پروژه‌های عمرانی چشم انتظار همت بیشتر مسؤولان هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی عصر دنا، تاریخ انتشار 28 آبان 1395، کد مطلب:10876 : www.asrdena.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین