پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۹۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
رئیس جمهوری جدید آمریکا به محض ورود به کاخ سفید، با اتخاذ تصمیم جنجالی و توهین آمیز، به دستگاه های اجرایی کشورش دستور داد تا دست کم به مدت سه ماه، از ورود شهروندان ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به آمریکا جلوگیری کنند.

شعار سال: این اقدام جدید دولت آمریکا موجب اعتراض شدید مردم در فرودگاه های مختلف این کشور شد ضمن این که موجی از اعتراض های رسمی دولت ها را به دنبال داشته است.

اما دیروز ترامپ در تلاش برای آرام کردن واکنش ها به دستور وی در خصوص ممنوعیت ورود مهاجران و اتباع برخی کشورهای اسلامی به آمریکا اعلام کرد که این کشور پس از اجرای سیاست های امنیتی سختگیرانه تر، صدور ویزا برای تمامی کشورها را طی ۹۰ روز آینده از سر خواهد گرفت.

از سوی دیگر در تازه ترین واکنش، دادستان های 16 ایالت آمریکا شامل کالیفرنیا و نیویورک، فرمان «دونالد ترامپ» رییس جمهوری این کشور در خصوص ممنوعیت ورود مهاجران هفت کشور از جمله ایران را به آمریکا محکوم کردند.

تمام دادستان های دمکرات آمریکا که ایالت های آنها تقریبا شامل حدود یک سوم جمعیت کل این کشور می شود، روز یکشنبه در بیانیه مشترکی مخالفت خود را با ترامپ اعلام کردند و تصمیم وی را مغایر با قانون اساسی آمریکا دانستند.

محکومیت دادستان های آمریکا، دو روز پس از فرمان ترامپ علیه ورود مهاجران خارجی به آمریکا صورت پذیرفت.

براساس فرمان روز جمعه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله ایران به طور موقت از ورود به آمریکا منع شده اند.

پاکستان هم شاید مشمول قانون منع صدور روادید شود
دو روز پس از دستور جنجالی دونالد ترامپ، یکی از مقامات کاخ سفید اعلام کرد این قانون ممکن است اتباع برخی دیگر کشورها از جمله پاکستان را هم شامل شود.

رینس پرایبس از مقامات عالی کاخ سفید در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی.بی.اس نیوز گفت: این قانون ممکن است شامل چند کشور دیگر از جمله پاکستان هم بشود و شاید ما بخواهیم دامنه دربرگیری این قانون را گسترده تر کنیم.

سناتورهای جمهوری خواه :ترامپ باید دستور تجدید نظر کند
باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: ترامپ باید فورا درباره این دستور تجدید نظر کند.

جان مک کین و لیندسی گراهام 2 سناتور ارشد آمریکایی از قانون محدودیت مهاجرت دونالد ترامپ انتقاد کردند و آن را نوعی خودزنی برای آمریکا در مبارزه با تروریسم خواندند.

این 2 سناتور آمریکایی در یک بیانیه مشترک تاکید کردند؛ بیشتر متحدان ما در مبارزه با داعش مسلمانانی هستند که ایدئولوژیهای آخرالزمانی را رد میکنند و بیشتر آنها از عبارت جایگزین(ISIS) برای دولت اسلامی عراق و سوریه استفاده می کنند. دستور اجرایی ترامپ به صورت عمدی یا غیرعمدی این پیام را به مسلمانان ارسال میکند که ما دوست نداریم آنها به کشور ما بیایند. این همان دلیلی است که ما را از این دستور اجرایی نگران میکند چرا که بیشتر به تروریستها برای جذب نیرو کمک میکند تا اینکه امنیت ما را تامین کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ 11 بهمن 95، کد مطلب: 440434: www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
اینم بازی داخلی اوناست. این جمله همیشگی پدر بزرگ منه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین