پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۹۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۲
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اقدام دولت آمریکا مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع برخی کشورها به آن کشور از جمله ایران ، گفت: این اقدام کاری غیر قانونی، غیر انسانی و برخلاف حقوق بشر بود که حتماً در مجامع بین المللی در برابر این اقدام موضع گیری خواهیم کرد.

شعار سال: اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از پروژه ۲۱۴ واحدی مسکونی محله سیروس تهران در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۱۹ میلیون نفر جمعیت کشور در بافت های ناکارآمد یعنی در بافت های حاشیه شهرهای بزرگ زندگی می کنند که هم وضعیت خدمات رسانی به آنها مطلوب نیست و هم واحدهای مسکونی آنها نیز دارای کیفیت مناسب نیستند.

وی افزود: بخشی از مردم نیز در بافت های مرکزی شهرهای بزرگ که به بافت فرسوده و قدیمی تبدیل شده اند زندگی می کنند که وضعیت مسکن این افراد نیز مناسب نیست.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه باید برای این ۱۹ میلیون نفر فکر جدی کنیم، خاطر نشان کرد: نوسازی و بازسازی این واحدها در حاشیه شهرها آسان تر است زیرا زمین هایی در این مناطق وجود دارد که دولت می تواند برای آنها برنامه ریزی کند اما در بافت فرسوده با محدودیت هایی از جمله وجود آثار تاریخی مواجه هستیم که باید از این آثار حفاظت شود ضمن آنکه ساکنین این مناطق به محله های خود علاقمندند و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که بافت اصلی این مناطق آسیب نبیند.

جهانگیری اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی ۲۷۰ محله در کشور را شناسایی کرده که با مشکل بافت فرسوده و مسکن ناکارآمد مواجه هستند و در جلسه ای که در حضور مقام معظم رهبری درباره آسیب های اجتماعی برگزار شد نیز، یکی از زمینه های بروز آسیب های اجتماعی، زندگی مردم در حاشیه شهرها بود.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید در محله های ناکارآمد که در بافت فرسوده قرار دارند امکان ایجاد واحدهای مسکونی مناسب فراهم شود، گفت: برای این کار باید طرح کاملی در نظر گرفته شود و خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی در این زمینه از نهاد جدیدی تحت عنوان نهاد توسعه گر استفاده می کند که با استفاده از منابع خرد مردم، مشارکت بخش خصوصی، منابع بانکی و تسهیلات دولت در این کار مشارکت می کند و نقش توسعه ای دارد.

وی نوسازی بافت فرسوده را قدمی بزرگ توصیف کرد و گفت: در این کار نهادهای مختلف از جمله شهرداری و وزارت راه و شهرسازی مشارکت دارند و می توانیم بخشی از مسکن اجتماعی که برای اقشار ضعیف در نظر گرفته شده است را نیز در این بافت ایجاد کنیم.

جهانگیری همچنین با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو تصریح کرد: این حادثه زنگ خطری بود تا به سرعت به واحدها و ساختمان های فرسوده که در معرض خطر هستند رسیدگی کنیم.

معاون اول رییس جمهور در ادامه اظهار داشت: واکنش رسمی دولت ایران در برابر اقدام رییس جمهور آمریکا برای ممانعت از ورود اتباع ایرانی به این کشور حتماً عمل متقابل خواهد بود و ایران از صدور ویزا برای اتباع آمریکایی که قصد سفر به ایران دارند خودداری خواهد کرد و با استفاده از ابزارهایی که در اختیار داریم از اتباع ایرانی در سراسر دنیا حمایت خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: با این اقدام آمریکا یک بار دیگر حقوق بشری که آمریکایی ها تعریف می کنند باید در مجامع بین المللی مورد بررسی و باز شکافی قرار گیرد تا دنیا بدانند که با چه سیستمی روبرو هستند.

جهانگیری مردم ایران را متمدن ترین و تاریخی ترین مردم دنیا توصیف کرد و افزود: مردم ایران نقش کارساز و مهمی در تمدن جهانی ایفا کرده اند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد:این مردم را نمی توان به حمایت از تروریسم متهم کرد چرا که این مردم خود قربانی تروریسم هستند و پس از انقلاب بیشترین آسیب را از تروریسم متحمل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: مردم و دولت ایران آنقدر بزرگ هستند که وقتی تروریست هایی که با حمایت آمریکا و برخی کشورهای منطقه تلاش کردند امنیت مردم عراق، یمن، سوریه، لیبی و برخی کشورهای دیگر را بر هم بزنند، ملتی که مردانه پای کار ایستاد و اجازه نداد تروریست ها در این کشورها جا خوش کنند و دولت تشکیل دهند ملت ایران بود و ما حتماً این راه را ادامه خواهیم داد و با تروریسم مبارزه خواهیم کرد.

جهانگیری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از حقوق ملت ایران در هر جای دنیا با قاطعیت دفاع خواهد کرد.

گفتنی است معاون اول رییس جمهور پس از بازدید از پروژه ۲۱۴ واحدی منطقه سیروس تهران، از چند پروژه نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد در منطقه نازی آباد نیز بازدید کرد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایلنا، تاریخ انتشار: 11 بهمن 1395، کد مطلب: 453893 :www. ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
ببینیم و تعریف کنیم جناب جهانگیری
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین