پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
گزارش‌ها نشان می‌دهد که میانگین درصد تحقق هزینه‌های جاری دولت از سال 90 تا 95 در حدود 90 درصد بوده؛ در حالی که میانگین درصد تحقق هزینه‌های عمرانی در همین فاصله زمانى در حدود 50 درصد بوده است.

شعارسال: آن‌طور که از شواهد و گزارش‌ها پیداست، همواره هزینه‌های جاری بودجه عمرانی کشور را بلعیده است؛ این موضوع حتی در لایحه بودجه سال 1396 نیز هویداست.

بررسی آخرین سند دخل و خرج دولت یازدهم حاکی از آن است که 320 هزار میلیارد تومان از منابع کشور صرف امور جاری خواهد شد؛ این رقم تقریبا 5.5 برابر بودجه عمرانی کشور است. در واقع دولت در لایحه بودجه سال آینده مجموع اعتبارات عمرانی را به میزان 62 هزار میلیارد تومان تعیین کرده است.

از سوی دیگر، رشد اعتبارات هزینه‌ جاری برای سال 96 نسبت به پیش‌بینی عملکرد سال 95 معادل 13 درصد برآورد شده است.

این اعداد و ارقام در شرایطی در بودجه سال آینده به چشم می‌خورد که همواره درصد تحقق هزینه‌های جاری دولت نسبت به هزینه های عمرانی بیشتر بوده است؛ به طوری که بنا به گزارش موسسه مطالعاتی بامداد، میانگین درصد تحقق هزینه‌های جاری دولت از سال 90 تا 95 در حدود 90 درصد بوده؛ در حالي كه میانگین درصد تحقق هزینه‌های عمرانی در همين فاصله زمانى در حدود 50 درصد بوده است.

نمودار زیر، درصد تحقق هزینه‌های جاری و عمرانی دولت از سال 90 تا 95 را مورد مقایسه قرار می‌دهد. منظور از درصد تحقق نسبت هزینه‌کرد دولت در یک‌سال، به هزینه مصوب در بودجه آن سال است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 14بهمن1395، کدخبر: 631664: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین