پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۸۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که مقامات دولت جدید در واشنگتن، برای ایجاد اختلاف میان تهران و مسکو تلاش می کنند.

شعارسال: به نقل از وال استریت ژورنال، مقامات دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال ایجاد یا پیدا کردن شکافی در روابط ایران و روسیه هستند.

یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ در حوزه اروپا و کشورهای عربی که نخواست نامش فاش شود، گفت: ترامپ و اعضای دولت وی در تلاش برای شکستن اتحاد دیپلماتیک و نظامی میان ایران و روسیه هستند و هدف خود را از این امر پایان دادن به جنگ در سوریه و پیشبرد جنگ علیه گروه تروریستی داعش اعلام کردند.

استراتژی در دست انجام مقامات آمریکایی با آنچه که ترامپ برای بهبود روابط خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و برخورد قاطعانه با حضور نظامی ایران در منطقه اعلام کرده بود، مطابقت دارد.

این مقام آمریکایی افزود که ترامپ به پوتین به عنوان فردی که حرف های بدون پشتوانه می زند نگاه نمی کند اما روسیه را به عنوان تهدید نظامی مانند آنچه که اتحادیه جماهیر شوروی در دوران جنگ سرد علیه آمریکا به شمار می رفت نیز محسوب نمی کند.

وی گفت: اگر میان ایران و روسیه اختلافی وجود داشته باشد، علاقمند هستیم آن را پیدا کنیم. ترامپ روز گذشته گفت: بهتر است با روسیه کنار بیاییم تا اینکه هیچ گونه روابطی نداشته باشیم.

این در حالی است که شماری از کارشناسان روسی بر این باور هستند که پوتین به راحتی حاضر به کمرنگ کردن روابط خود با ایران نیست و در صورت انجام این عمل، خواستار لغو بسیاری از تحریم های آمریکا علیه روسیه می شود.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز روز گذشته گفت که بهبود روابط آمریکا و روسیه نیاز به تلاش فراوان و اقدامات جدی دارد زیرا این رابطه در زمان «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا و به دلیل اقدامات هدفمند وی به شدت تضعیف شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 18بهمن1395، کدخبر: 3898309: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
از اون حرف ها بودا . ترامپ خودش فعلا اسیر روس هاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین