پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۳۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که کمپین ضد روسی که دولت اوباما آغازگر آن بود، همچنان در آمریکا رواج دارد و به مثابه ابزاری در رقابتهای سیاسی داخلی این کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد.

شعارسال: به نقل از راشاتودی، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با «تیمو سوینی» همتای فنلاندی خود اظهار داشت که کمپین روسیه هراسی که دولت «باراک اوباما» آغازگر آن بود، هنوز در آمریکا رواج دارد و به مثابه ابزاری در مبارزات سیاسی داخلی این کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این دیپلمات برجسته روسیه در ادامه افزود: «روشن است که این [کمپین] هنوز به حیات خود ادامه می دهد، و از اهرم روسیه هراسی در رقابتهای سیاسی داخلی آمریکا همچنان استفاده می شود، از جمله توسط کسانی که نمی توانند نتایج انتخابات را بپذیرند».

وی افزود با آنکه کنگره آمریکا به ایجاد ساختارهایی برای تحقیق در خصوص «تهدید روسیه» ادامه می دهد؛ تاکنون شواهد یا اتهامات اثبات کننده ای علیه روسیه ارائه نکرده است.

وزیر امور خارجه روسیه این کمپین روسیه هراسی را تبلیغاتی محض در راستای دستیابی به اهدافی نه چندان محتمل برشمرد.

لاوروف در پاسخ به پرسشی درباره روابط جاری میان آمریکا و روسیه گفت که مسکو در تلاش برای ارتقای «روابط عادی و متقابلاً سودمند و عملگرایانه» است. وی در ادامه این نوع روابط را تنها از طریق نمایش «احترام متقابل»، بهره مندی از «حقوق مساوی» میان دو کشور و اقدام در جهت «توازن سازی در روند تعقیب منافع خود» قابل دستیابی دانست.

لاوروف همچنین خاطر نشان کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود قصد و تمایلش را برای فاصله گرفتن از گفتمان ضد روسی نشان داد که این امر بار دیگر در گفتگوی تلفنی وی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نمود یافته است.

شایان ذکر است که روز چهارشنبه، «جیمز کومی» رئیس اف بی آی در جلسه استماع مجلس سنا به پرسشها در خصوص مداخله ادعایی مسکو در انتخابات آمریکا پاسخ داد و روسیه را «با توجه به نیت و مقدورات آن، بزرگترین تهدید علیه هر کشوری بر روی زمین» خواند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15اردیبهشت1396، کدخبر: 3970281: www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
0
0
البته بی ربط هم نگفته که. روسیه خیلی زیر جلدی وارد می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین