پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۸۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
فرح اصولی بر این باور است که فضای کار گالری های امروز رقابتی شده است و گالری هایی قابل رقابت با گالری های خوب دنیا در کشورمان داریم.

شعارسال: فرح اصولی هنرمند نقاش درباره استانداردهای حرفه گالری داری در ایران توضیح داد: در طول ۴ تا ۵ سال گذشته که مرتب در رفت و آمد به ایران و آمریکا بودم، چندین گالری جدید به گالری های تهران اضافه شد که من ندیده بودم اما گالری های بسیار خوبی راه اندازی شده و تقریباً می توان گفت مطابق با استانداردهای جهانی است.

وی با اشاره به فضای این گالری ها افزود: این گالری های جدید از نظر فضای ارائه آثارشان، نورپردازی ها، کف گالری و معماری بسیار شبیه به گالری های خوب و معتبر دنیاست. حتی در مقایسه با نیویورک هم گالری های خوبی در ایران فعالیت دارند.

این هنرمند نقاش درباره رفتار حرفه ای گالری داران ایرانی یادآور شد: علاوه بر تأثیرگذاری گالری های قدیمی و حرفه ای در زمینه هنرهای تجسمی، به خصوص در ۶ سال گذشته، گالری هایی شروع به کار کرده اند که به طور دقیق و حرفه ای برنامه ریزی می کنند، روی معرفی هنرمندان گالری خود کار می کنند و آثارشان را در خارج از ایران به شایستگی ارائه و معرفی می کنند.

اصولی با تأکید بر ضرورت همکاری طولانی مدت گالری ها با هنرمندان مورد نظر خود بیان کرد: این گالری های حرفه ای به طور مشخص در طول چندین سال با هنرمندان موردنظر خود کار می کنند تا به نتیجه و هدفی که دارند دست پیدا کنند. البته من به طور مشخص با گالری خاصی به مدت طولانی کار نکرده ام به خصوص که دوره فعالیت حرفه ای من در دوره ای طی شد که اصلا رسم بر این نبود که هنرمندان با گالری خاصی کار کنند و گالری ها هم کار خاصی برای معرفی هنرمندان انجام نمی دادند. به همین دلیل ما هم به این شیوه از کار کردن عادت کرده ایم.

وی تأکید کرد: من اگر چه تحت حمایت گالری خاصی نبوده ام اما آثارم را در گالری بسیار جوانی به نمایش گذاشتم که از فعالیت حرفه ای آن بسیار راضی بودم و می توانم به طور کلی بگویم که فضای فعالیت های حرفه گالری داری امروز ایران را مثبت می بینم.

این بانوی نقاش درباره کیفیت آثاری که در گالری ها به نمایش درمی آید، بیان کرد: فضای کار در گالری های امروز رقابتی شده است که در مقایسه با زمانی که ما کار می کردیم و نگاه رمانتیک و آرمانگرایانه به نقاشی داشتیم، فضای بسیار متفاوتی است اما به هر حال در زمان ما فضای ایران هم طوری بود که این نگاه را می طلبید و اکنون نیز که نگاه اقتصادی حاکم شده است، گر چه ممکن است برای ما زمخت و تندوتیز باشد، اما شرایطی است که زمانه امروز می طلبد و به هر حال هر دو نگاه در فضای گالری های امروز ایران وجود دارد.

وی در پایان تصریح کرد: به نظر من ما هم آرتیست خوب جوان و هم آرتیست خوب پیشکسوت داریم که آثار خلاقانه ای را در گالری ها به نمایش می گذارند و در نقطه مقابل آن ها هم هنرمندانی از هر دو قشر را شاهدیم که آثارشان قابل قبول نیست. بنابراین شرایط کشور ما از نظر هنرمندان و گالری ها مثل همه جای دنیاست که هم هنرمند خوب و گالری خوب هست و هم در نقطه مقابل آن هنرمندان و گالری هایی که به صورت حرفه ای کار نمی کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 18بهمن1395، کدخبر: 3893740: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین