پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
گالری‌های شهر تهران، در آخرین جمعه بهمن‌ میزبان 22 نمایشگاه‌ جدید و مختلف هنری می‌شوند.

شعار سال: هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی این هفته با 22 نمایشگاه تازه به استقبال علاقه‌مندان خود می‌روند.

در این هفته علاوه بر گالری های سطح تهران، خانه هنرمندان ایران هم همچنان نمایشگاه گروهی نقاشان زیر ۴۰ سال انجمن هنرمندان نقاش ایران را برپا کرده است که تا ۲۶ بهمن ادامه دارد. همچنین نمایشگاه گروهی نقاشان دوره انقلاب با عنوان «برای آزادی» به مناسبت دهه مبارک فجر تا ۲۷ بهمن در خانه هنرمندان ایران دایر است.

نمایش آثار شش نفر از پیشکسوتان هنر هم در حاشیه نهمین جشنواره تجسمی فجر در فرهنگسرای نیاوران برپاست.

همچنین در حاشیه جشنواره فیلم فجر، ۶۰ پوستر از آثار برتر هنرمندان گرافیست درباره آتش نشانان در برج میلاد در معرض دید عموم قرار گرفته بود که این نمایشگاه همچنان دایر خواهد بود.

آثار منتخب نهمین جشنواره هنرهای تجسمی هم تا آخر بهمن در موزه هنرهای معاصر میزبان علاقه‌مندان است.

گالری نگر هم به مناسبت یک سالگی خود نمایشگاهی از آثار هنرمندان جوان برپا کرده است.

نمایشگاه‌های این هفته بیشتر به هنر نقاشی اختصاص دارند و از تنوع کمی دارند. نقاشان با 16 نمایشگاه به استقبال مخاطبان خود می‌روند.

سایر نمایشگاه‌های این هفته شامل سه نمایشگاه عکاسی، نمایشگاه زیورآلات، نمایشگاه چاپ دستی و نمایشگاه خوشنویسی می‌شود.

در ادامه با جزییات این نمایشگاه‌ها که از امروز برپا می‌شوند، بیشتر آشنا خواهید شد:

گالری آیریک: گالری آیریک از 22 تا 29 بهمن نمایشگاه نقاشی‌های لاله قائد امینی را برپا می‌کند.

گالری الهه: نمایشگاه نقاشی‌های شهره قنبری با نام «حاجی فیروز»از 22 بهمن تا چهارم اسفند در گالری الهه میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری خاک: نقاشی‌های و طراحی‌های اردشیر رستمی با عنوان «دیدار» از 22 تا 29 بهمن‌ماه در گالری خاک به نمایش در می‌آید.

گالری ثالث: نقاشی‌های هیرو شیخ‌الاسلامی از 22 تا 27 بهمن در گالری ثالث به تماشا گذاشته می‌شود. «ورووژا» عنوان این نمایشگاه است.

گالری دید: نمایشگاه «صلح با شاهنامه» نقاشی‌های احلام بطحائیان در گالری دید است که 22 تا 28 بهمن برپاست.

گالری ژینوس: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «حوا» با ارائه آثاری از میترا دارابی، مریم حسنی، نسترن زارعی، سولماز حاجی‌پور، مستانه پوریان و محبوبه درستان جمعه 22 بهمن 1395 در گالری ژینوس برپا می‌شود.

گالری ساربان: گالری ساربان از 22 تا 29 بهمن ماه میزبان نمایشگاهی از آثار نقاشی فریا آریانژاد با عنوان «آپوریا» خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه به جز سه شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان، مراجعه کنند.

نگارخانه سرو: نمایشگاه خوشنویسی و گل مرغ «پرتو حسن» آثاری از سهیلا لشگری است که عصر جمعه در نگارخانه سرو برپا می‌شود. در این نمایشگاه 50 اثرخوشنویسی و گل مرغ وجود دارد.

گالری شکوه: بزرگ‌ترین نمایشگاه گروهی نقاشی کارهای کوچک توسط گروهی از هنرجویان آتلیه‌ آهو عصر جمعه 22 بهمن ماه در گالری شکوه برپا می‌شود. آثار این نمایشگاه با ابعاد بسیار کوچک، تم موضوعی و تکنیک‌های مختلف و با قیمت‌های پایینی عرضه خواهد شد تا مخاطبان را تشویق کند که اثر هنری مطابق با سلیقه خود را خریداری کنند. سومین نمایشگاه گروهی نقاشی آتلیه آهو تا 27 بهمن ماه در گالری شکوه دایر خواهد بود.

گالری شلمان: نمایشگاه اسکیس‌های طراحی شهری با ارائه آثاری از حمید دانش پژوه تحت عنوان «قدم یک شهرساز»از 22 تا 27 بهمن در گالری شَلمان برپا می‌شود.

گالری شهریور: نمایشگاه آثار قاسم حاجی‌زاده، درباره صادق هدایت، جمعه 22 بهمن در گالری شهریور افتتاح می‌شود. این نمایشگاه شامل ۱۸ نقاشی و ۱۲ اثر نقاشی برروی کاشی باسوژه صادق هدایت است که هنرمند طی سالیان گذشته با موضوع هدایت و «بوف کور» کار کرده است. همزمانی این نمایشگاه با ۸۰ سالگی نگارش رمان «بوف کور» به این مجموعه حال و هوای دیگری بخشیده است. نمایشگاه صادق هدایت تا 20 اسفند دایر خواهد بود.

گالری شیرین: نمایشگاه طراحی‌های داریوش قره‌زاد با عنوان «روزانه»، جمعه 22 بهمن افتتاح می‌شود و تا چهارم اسفند در گالری شیرین ادامه خواهد داشت.

نگارخانه کبیری: نگارخانه کبیری آثار نقاشی حمیدرضا برآغوش را با عنوان «فیل یاد هندوستان کرده» از 22 تا 27 بهمن ماه به نمایش در می‌آورد.

گالری گلستان: نمایشگاه نقاشی محبوبه مغربی از 22 تا 27 بهمن در گالری گلستان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری مهروا: نمایشگاه نقاشی‌های ماهان مومنی و مهرنوش سنقری با عنوان «دوئت»، 22 بهمن تا دو اسفند به نمایش در می آید.

گالری نقش جهان: نمایشگاه گروهی نقاشی «خط سبز 2» با موضوع آئین‌ها و سنت‌های نوروزی جمعه 22 بهمن از ساعت 16 تا 20 در گالری نقش جهان با حضور علاقه‌مندان هنرهای تجسمی برگزار می‌شود. این نمایشگاه تا 27 بهمن ماه در نگارخانه نقش جهان برقرار است.

گالری 26: نمایشگاه عکس‌های لیدا ملیحی با عنوان «الکن» از 22 تا 27 بهمن برپا خواهد بود.

گالری فردا: گالری فردا در این هفته عکس‌های لیلی حفیظی راد را در نمایشگاهی تحت عنوان «شکاف ماضی» روی دیوار خواهد برد. این نمایشگاه از 22 تا 27 بهمن ماه در گالری فردا برپا خواهد بود.

گالری شیرین دو: نمایشگاه عکس‌های جمشید بایرامی با عنوان «آیینه من باش» از 22 بهمن تا چهارم اسفند در گالری شیرین برپاست.

گالری ابد: نمایشگاه زیور آلات دست‌ساز گروه جانان با نگاهی به زندگی تاج‌السلطنه از 22 تا 29 بهمن به نمایش درمی‌آید.

گالری ویستا: نمایشگاه مروری بر دو دوره کار چاپ دستی و مجسمه‌های چوبی ثمیلا امیرابراهیمی همزمان با رونمایی کتابی از این مجموعه کارها تحت عنوان «باستانی‌ها» با پیش‌گفتار هنریک مجنونیان، جمعه 22 بهمن در گالری ویستا افتتاح و تا 13 اسفند ماه برقرار است.

گالری نگر: نمایشگاه یک سالگی گالری نگر با ارائه آثاری از پیشگامان عرصه نقاشی و هنرمندان جوان کشور در عرصه‌های مختلف تجسمی از 22 تا 28 بهمن به نمایش در می‌آید.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1395، کد مطلب: 634587:www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین