پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
نمایشگاه نقاشی با عنوان «مدرنیسم: از فوویسم تا اکسپرسیونیسم» ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه ۲۰ بهمن‌ماه سال جاری در موزه هنرهای زیبا واقع در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد گشایش می‌یابد.
شعارسال: آقابیگ مسئول موزه هنرهای زیبا در این باره گفت: «این نمایشگاه شامل ۲۱ اثر به‌صورت تکثیر موزه‌ای از آثار هنرمندان بنام، ازجمله پیکاسو، مارک شاگال، کاندینسکی، پاول کله، مودیلیانی و... است که بیشترشان برای نخستین بار از مخزن موزه هنرهای زیبا خارج شده و به‌نمایش درآمده‌اند.»

آقابیگ افزود: «این آثار نزدیک‌ترین آثار به اصل آن‌ها هستند که موزه نگه‌دارنده‌شان به‌تعداد محدود تولید و به کلکسیونرهای معروف و بنام فروخته است.»

ساختمان موزه هنرهای زیبا یکی از زیباترین بناهای مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد است که در جنوبی‌ترین نقطه سعدآباد واقع شده است. ساخت این بنا به‌دستور پهلوی اول در سال ۱۳۱۹شمسی آغاز شد و در سال ۱۳۲۰ با تبعید او به‌صورت نیمه‌کاره رها شد.

حدود سال‌های ۱۳۴۲-۱۳۴۳ ساخت آن به‌دستور محمدرضا پهلوی ادامه یافت و در سال ۱۳۴۶ به‌عنوان وزارت دربار به‌بهره‌برداری رسید. پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران این بنا با عنوان موزه هنرهای زیبا در سال ۱۳۶۱ گشایش یافت و مجسمه‌ها و تابلوهای نفیس نقاشی در آن به‌نمایش گذاشته شد.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ۲۰ بهمن تا پایان سال جاری از ساعت ۹ تا ۱۷ به موزه هنرهای زیبا واقع در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری میراث آریا، تاریخ انتشار: 19 بهمن 1395، کدخبر: 120254، www.chtn.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین