پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۲۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
مدیر دفتر تلفیق و برنامه‌ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: تاکنون ریالی از اعتبارات احیای دریاچه ارومیه در سال ۹۵ به دستگاه‌های مجری پروژه‌های احیا پرداخت نشده است و تعلل کنونی در تخصیص اعتبارات اقدامات قبلی را بی‌اثر می‌کند.
شعارسال: مسعود تجریشی، به آخرین وضعیت اعتباری پروژه‌های دریاچه ارومیه پرداخت و اظهار داشت: تاکنون ریالی به دستگاه‌های مجری پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه از بابت اوراق بهادار پرداخت نشده است.

مدیر دفتر تلفیق و برنامه‌ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: از مسئولان برنامه و بودجه درخواست کردیم تا در صورت وجود منابع مالی بخش بعدی مصوبه را اجرا کند چرا که بر اساس مصوبه مقرر بود در مرحله دوم 670 میلیارد تومان به پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه پرداخت شود.

وی افزود: وضعیت روند اجرای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه اصلاً خوب نیست و با ادامه این روند مشکلات زیادی به بار خواهد آمد چرا که اکنون با تزریق اعتبار اندکی می‌توان از بسیاری از مشکلات زیست محیطی که در کمین نشسته است پیشگیری کرد و چنانچه اکنون اقدامات لازم انجام نشود بعد از به پا خواستن غبارهای نمکی با صرف اعتبارات هنگفت نیز امکان مقابله با مشکلات زیست محیطی مقدور نخواهد بود.

تجریشی بیان کرد: نگران هستیم که هر آنچه که تا کنون در رابطه با احیای دریاچه ارومیه انجام داده‌ایم بر اثر نبود اعتبارات کافی و تعلل در اجرای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه بی ثمر شود.

مدیر دفتر تلفیق و برنامه‌ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: بارندگی‌های امسال حوضه آبریز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته کاهش 10 درصدی داشته است و میزان بارندگی‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه نسبت به میانگین 25 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: از سال گذشته بخشی از آبها در پشت سدها ذخیره شده است که از 12 بهمن ماه امسال 70 میلیون متر مکعب آب به دریاچه رهاسازی شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1395، کدخبر: 1322166 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
0
دکانی شده این دریاچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین