پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
بزرگترین شبکه جهانی برای مهاجران، 43 جنبه مختلف زندگی در خارج از کشور را با امتیازبندی از 1 تا 7 زیر ذره‌بین قرار داده است و لیستی را منتشر کرده.

شعار سالوقتی به کشور دیگری مهاجرت می‌کنید،‌ بخصوص وقتی همراه خانواده‌تان هستید همیشه این دلواپسی وجود دارد که کیفیت زندگی در این کشور چگونه خواهد بود.

در این راستا کارشناسان فاکتورهای بسیاری را برای سنجش کیفیت زندگی خانوادگی در هر کشوری لحاظ می‌کنند که برخی از آنها عبارتند از دسترسی و امکانات مالی، کیفیت آموزش، فعالیت‌های تفریحی و فراغتی به همراه رفاه خانوادگی.

این بررسی انجام شده توسط اینترنایشن، بزرگترین شبکه جهانی برای افرادی که در خارج از کشور زندگی و کار می‌کنند ، 43 جنبه مختلف زندگی در خارج از کشور را با امتیاز بندی از 1 تا 7 زیر ذره‌بین قرار داده است.

یکی از این زیر شاخص‌ها زندگی خانوادگی است که در 45 کشور بررسی شده.

کارشناسان همه چیز را در این خصوص از مراقبت از بچه‌ها و آموزش گرفته تا سلامت اطفال و امنیت رتبه بندی کرده‌اند. هر کشور باید دست کم از 31 پاسخ دهنده بهره‌مند باشد که فرزندانشان را در آن کشور بزرگ کرده‌اند تا بتواند شامل این شاخص بشود.

بیزنس اینسایدر در این گزارش به ۱۸ کشور برتر در همین زمینه پرداخته است که در لیست زیر مرور می‌شوند.

18- کره جنوبی


پیشرفت در زیر گروه کیفیت آموزش باعث شد تا این کشور در این گروه در بالای چارت قرار بگیرد. این گزارش می‌گوید امسال 47 درصد از والدین مهاجر به این کشور کیفیت آموزش در کره جنوبی را عالی توصیف کرده‌اند ، این در حالیست که سال گذشته 22 درصد از اولیای مهاجر چنین نظری داشته‌اند.

17- مکزیک

والدین مهاجر به مکزیک معتقدند نه تنها به لحاظ زندگی کاری در شرایط متعادلی قرار دارند به طوریکه می‌توانند وقت کافی برای فرزندانشان بگذارند بلکه مکزیکی‌ها در زیر شاخص نگرش‌های دوستانه نسبت به مهاجران رتبه هشتم را از آن خود کرده‌اند.

16- فیلیپین

فیلیپین بر اساس نظر کارشناسان یکی از بهترین کشورها در زمینه کیفیت آموزش ، رفاه خانوادگی و نگرش دوستانه نسبت به بچه‌ها (مهاجران) است.

15- سنگاپور

کارشناسان این کشور را به لحاظ رفاه خانوادگی و امنیت بچه‌ها در یکی از بالاترین رتبه‌ها قرار داده‌اند. اما در عین حال یکی از بدترین رتبه‌ها در خصوص هزینه بهداشت و درمان بچه‌ها و آموزش به کشور سنگاپور تعلق می‌گیرد.

14- آفریقای جنوبی

این کشورها یکی از بهترین‌ها در زمینه دسترسی بچه‌ها به فعالیت‌های تفریحی (اوقات فراغت) است. اما افریقای جنوبی همچنان موفق نشده است امتیاز مناسبی به لحاظ رفاه خانوادگی به دست بیاورد.

13- لوکزامبورگ

اگرچه این کشور بابت دسترسی مراقبت‌ از بچه‌ها و آموزش نمره متوسطی به دست آورده اما در زمینه رفاه خانوادگی و امنیت بچه‌ها یکی از بهترین‌هاست.

12- هلند

امتیاز مناسب این کشور در زیر شاخص‌های ذسترسی برای مراقبت از بچه‌ها و کیفیت آموزش کمک کرده تا هلند امسال رتبه بالاتری را به دست بیاورد.

11- لهستان

این کشور در زیر شاخص‌های هزینه مراقبت از بچه‌ها و آموزش و همچنین در زیر گروه کیفیت آموزش موفق عمل کرده و امتیاز قابل قبولی به دست آورده است.

10- فرانسه

توانایی صحبت کردن به زبان محلی یکی از فاکتورهای بزرگ برای والدین مهاجر در فرانسه است.این تحقیق نشان می‌دهد بیش از 36 درصد از والدین کودکان مهاجر به زبان محلی صحبت می‌کنند اما 60 درصد از آنها می‌گویند فرزندانشان خیلی خوب به زبان فرانسه مسلط هستند.

9- آلمان

دسترسی رایگان به آموزش و کیفیت بالای آن آلمان را در جمع بهترین‌ها قرار می‌دهد هر چند والدین مهاجر بیشتر ترجیح می‌دهند فرزندانشان به مدرسه‌های بین‌المللی بفرستند تا مدرسه‌های ملی مانند مدرسه آلمانی. در واقع فقط 7 درصد از والدین مهاجر چنین گزینه‌ای را انتخاب می‌کنند.

8- بلژیک

این کشور موفق شد با پیشرفت در این جدول دوباره رتبه سال 2014 خود را به دست بیاورد هر چند این موفقیت را بیشتر مدیون امتیاز قابل توجه در دسترسی به مراقبت از بچه‌ها و آموزش آنهاست.

7- تایوان

این کشور آسیایی امتیاز خوبی در زیر شاخص امنیت بچه‌ها به دست آورده است همانطور که در زیر گروه نگرش دوستانه نسبت به مهاجران نمره قابل قبولی داشته است.

6- استرالیا

استرالیا به طور کلی امتیازهای خوبی را در این جدول به دست آورده اما بهترین آنها امتیاز دسترسی بچه‌ها به فعالیت‌های تفریحی (اوقات فراغت) بوده که این کشور را در جمع 10 کشور برتر قرار داده است.

5- نروژ

پیشرفت عظیم این کشور در گزینه مراقبت از بچه‌ها، به رای والدین مهاجر، امسال ‌نروژ را در جمع بهترین‌ها قرار داده است.

4- سوئد

سوئد امسال در زیر گروه کیفیت آموزش دو پله سقوط کرد تا از رتبه سوم به پنجم برسد. بنا بر گزارش فوق دلیل این سقوط می‌تواند بحران دنباله داری باشد که سیستم مدارس سوئد در سال‌های اخیر گرفتار آن شده‌ است.

3- اتریش

این کشور نسبت به سال گذشته که در رتبه اول قرار گرفته بود، امسال به رتبه چهارم سقوط کرده است که دلیل آن می‌تواند ضعف در ارائه زیر شاخص‌هایی مانند رفاه خانوادگی و کیفیت آموزش باشد. در عین حال اتریش همچنان موفق نشده در نگرش دوستانه نسبت به مهاجران امتیاز قابل قبولی را از آن خود کند به طوریکه از بین 45 کشور در این زمینه رتیه چهل و سوم را دارد.

2- جمهوری چک

در پیشرفتی قابل توجه، جمهوری چک از رتبه چهاردهم به رتبه دوم رسیده که این موفقیت را می‌تواند مرهون پرداخت آسان هزینه‌های آموزش باشد. با این حال چک، رتبه اول این دسته‌بندی را به لحاظ کیفیت آموزش به دست نیاورد.

1- فنلاند

این کشور در رتبه نخست این تحقیق جای گرفته چرا که هیچکدام از والدین مهاجر نکته منفی درباره بهداشت و درمان بچه‌ها، امنیت آنها و یا رفاه بچه‌ها در این کشور بیان نکرده‌اند. 70 درصد از مهاجران در فنلاند بر این عقیده‌اند که کیفیت آموزش در این کشور عالیست که در مقایسه با میانگین جهانی این عدد به 21 درصد می‌رسد

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1395، کد مطلب: 634560:www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین