پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: مرکز فناوری‌های ملی کشاورزی و منابع طبیعی در البرز در حال احداث است که می‌تواند به عنوان یکی از افتخارات منطقه آسیای غربی محسوب شود.

شعار سال : علی سلاجقه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز که روز شنبه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار البرز و سایر مسئولان استانی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج، برگزار شد، اظهار داشت: این دانشکده باقدمت ترین مرکز آموزش عالی کشور محسوب می‌شود که در زمینه کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی فعالیت می‌کند.

وی افزود: در افق 1404 یکی از شاخصه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران موضوع کسب رتبه اول پژوهش و فناوری در منطقه آسیای غربی است.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در در این زمینه، تصریح کرد: آنچه از ایران اسلامی و اندیشمندان انتظار می‌رود با توجه به دین اسلام که مبنای آن علم است، در تمامی دستگاه‌ها و نیازهای جامعه، علم و پژوهش به عنوان ساختار و زیرساخت اصلی قرار گیرد.

وی گفت: اگر به جهان صنعتی نگاه کنیم، مبنای همه فعالیت‌ها علم و پژوهش است و در کشور ما نیز این رسالت عظیم بر دوش دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور است که هیچ تصمیمی بدون پشتوانه علمی و پژوهشی انجام نشود.

سلاجقه با بیان اینکه کشورهایی که وارد اقتصاد فن بازار شده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که باید پشتوانه تمامی تصمیم‌های کشور پژوهش و علم باشد، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های کشور توان بالایی در جهت رفع نیازهای جامعه دارد.

وی با اشاره به وجود نیروی انسانی متعهد و مبتکر در این زمینه، یادآور شد: در بخش هسته‌ای، فناوری‌های نوین سلولی مولکولی، سلول‌های بنیادی، نانو تکنولوژی، نانو فناوری و سایر حوزه‌ها به موفقیت‌های زیادی دست یافتیم که اگر با همین اعتقاد راسخ گام برداریم می‌توانیم تمامی دژ‌های مستحکمی که در اطراف ما کشیده شده است را به نحو مطلوب فتح کنیم.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با بیان اینکه تحریم‌ها نقاط آسیب‌پذیر کشور را به ما نشان داد تا در کجا دژ مستحکم نظام را ایجاد کنیم، گفت: نشست‌های این‌چنینی می‌تواند گفتمان نزدیکی میان پژوهشگران، صنعتگران، کشاورزان و مجموعه‌های تولیدی ایجاد کند.

وی بیان کرد: مرکز فناوری‌های ملی کشاورزی و منابع طبیعی در البرز در حال احداث است که می‌تواند به عنوان یکی از افتخارات منطقه آسیای غربی بوده و الگویی عالی در زمینه‌های مختلف با دستاوردهای نوین، خدمات خود را به جامعه ارائه دهد.

سلاجقه با اشاره به اینکه پردیس کشاورزی دانشگاه تهران 3 هدف عمده را در برنامه‌های خود دنبال می‌کند، افزود: دانشگاه کارآفرین و نسل سوم، دانشگاه بین‌المللی و مسئولیت پذیری اجتماعی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ نشرخبر : 14 آذر 1394 کد مطلب : 934978 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین