پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۸۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
وزیر امور خارجه چین می گوید که علیرغم فرصت های پیش رو، اقدامات منفی ژاپن مانع از بهبود رابطه ۲ کشور می شود.

شعارسال: به نقل از رویترز، «وانگ ئی» وزیر امور خارجه چین در دیداری که با «فومیو کیشیدا» همتای ژاپنی خود در حاشیه نشست جی-۲۰ داشت، اقدامات منفی دولت توکیو در خصوص مسائل مهم را مانعی برای بهبود روابط دو جانبه عنوان و در عین حال تاکید کرد که در حال حاضر فرصت هایی برای بهبود رابطه چین- ژاپن وجود دارد.

به گفته وانگ ئی، ۲ کشور باید تلاش خود را برای بازگرداندن روابط دو جانبه به مسیر درست، انجام دهند.

در همین راستا، وزارت امور خارجه چین با صدور بیانه ای به نقل از وانگ ئی نوشت: در حال حاضر هم فرصت و هم چالش پیش پای روابط ۲ کشور است.

وی می افزاید: اقدامات منفی و مداومی که اخیرا در باره مسائل حساس و مهم از سوی ژاپن سر می زند، به موانعی بر سر راه بهبود روابط دو جانبه تبدیل شده است.

به گفته وانگ، تنها وقتی که ژاپن به تعهدات خود عمل کرده و رفتاری مسئولانه را در پیش بگیرد، مانع از آسیب رساندن به رابطه پکن- توکیو می شود.

گفتنی است ژاپن و چین علاوه بر اختلافات تاریخی که با هم دارند و ریشه آن به جنگ جهانی دوم باز می گردد، بر سر مناقشات ارضی دریای چین شرقی هم دچار تنش هایی هستند حال آنکه دولت توکیو در مناقشات دریای چین جنوبی هم جانب آمریکا را دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 30بهمن1395، کدخبر: 3909950: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین