پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۹۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس با بیان اینکه استیضاح آخوندی جنبه سیاسی ندارد، گفت: نمایندگان استیضاح‌کننده خواهان تغییر در وضع موجود در وزارت راه هستند.

شعارسال: اکبر ترکی نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه یکم اسفند)‌ در موافقت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از وظایف ذاتی نمایندگان مجلس نظارت بر روند اجرای قوانین و عملکرد وزرای دولت در کابینه است که اگر نیاز باشد آنها را استیضاح نیز می‌کنیم.

وی با طرح این سؤال که چرا برخی می‌گویند استیضاح وزیر راه در 3 ماه باقی‌مانده تأثیری ندارد، افزود: هنوز تا دولت یازدهم 6 ماه باقی مانده و تا مرداد سال آینده کابینه در دست دولت است و ما نیز به وظیفه خودمان عمل می‌کنیم.

نماینده مردم فریدون‌شهر با بیان اینکه استیضاح وزیر راه در مجلس اصلاً جنبه سیاسی ندارد، اظهار داشت: نمایندگان استیضاح‌کننده خواهان تغییر در وضع موجود در وزارت راه هستند و همواره در حوزه‌های انتخابیه‌شان با مشکلات و دغدغه‌های مردم مواجه‌اند.

ترکی تأکید کرد: ما معتقدیم که وزیر راه و شهرسازی باید توجه بیشتری به وضع موجود راه‌ها به‌خصوص در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای داشته باشد؛ امروز جاده‌هایی در کشور داریم که وضعیت اسف‌باری دارند و هر روز شاهد کشته شدن مردم و هموطنانمان در این جاده‌ها هستیم که باید این روند اصلاح شود.

وی با بیان اینکه مجلس در نهایت چاره‌ای جز استیضاح وزرا ندارد، افزود: ما به وظیفه خودمان در استیضاح عمل می‌کنیم، زیرا باید به مردم در حوزه انتخابیه پاسخگو باشیم، آنها از ما توقع دارند و می‌گویند که "چرا در برابر ناکارآمدی وزیر سکوت کردید؟".

نماینده مردم فریدون‌شهر با اشاره به طرح متروی اصفهان، گفت: در اصفهان یک شرکتی پروژه تکمیل و راه‌اندازی متروی اصفهان را به‌عهده گرفته که تاکنون موفق عمل کرده است، بنابراین مدارکی دارم که آنها را به آقای لاریجانی می‌دهم تا آنها را به وزیر ارائه کند و در صورت صلاحدید از امکانات این شرکت برای توسعه حمل و نقل ریلی استفاده شود.

ترکی برخی عزل‌ و نصب‌ها در وزارت راه و شهرسازی را دلیل استیضاح آخوندی دانست و تصریح کرد: عزل و نصب‌های غیرکارشناسی در بدنه وزارت راه و شهرسازی منجر شده که امروز شاهد حوادث جاده‌ای، ریلی و نیز حتی تأخیر در پروازها باشیم.

وی خرید هواپیما از خارج را جزو اولویت‌های اقتصاد کشور ندانست و گفت: بهتر بود نسبت به خرید هواپیما از خارج تجدیدنظر و به اولویت‌های دیگری نظیر توسعه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای و بهبود وضعیت راه‌ها توجه می‌شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 1اسفند1395، کدخبر: 1332604: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین