پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۶۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
حسین دشتی ظهر چهارشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: ۵۴ هزار نفر جمعیت در قالب ۲۶ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند.
شعارسال: وی افزود: از این تعداد پنج هزار و ۹۵ خانواده در مسکن غیر مقاوم زندگی می‌کنند و هزار و ۵۰۰ خانواده نیز مستأجر هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان متذکر شد: در عین حال چهار هزار و ۲۰۶ خانواده مسکن ندارند و در واحدهای امانی و با در واحدهای فامیل و یا خیرین زندگی می‌کنند.

دشتی متذکر شد: کمیته امداد استان با وجود محدودیت‌های مالی در ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۴۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به مددجویان کمک کرده که از این میزان ۲۲ میلیارد تومان مستمری است.

وی افزود: تنها با ضرب و تقسیم ساده مشاهده می‌شود که برخی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد تنها با ۱۲۰ هزار تومان در ماه زندگی می‌کنند و در وضعیت فعلی ۱۳ هزار و ۵۸۴ خانواده نیازشدید به مسکن دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان تأکید کرد: اینکه خانواده‌ای هم مددجو باشد و هم مستأجر به واقع قابل قبول نیست و کمیته امداد تلاش می‌کند در حد توان نیاز این افراد را رفع کند.

* رقمی از مشارکت مردمی به کمیته امداد برنمی‌گردد

دشتی به ضرورت توسعه مشارکت‌های مردمی تأکید کرد و خواستار مساعدت خیرین برای تأمین نیاز مددجویان شد.

وی افزود: در صورتی که در یک جامعه اسلامی توانمند نیاز نیازمندان را تأمین کند بسیاری از مشکلات از جمله فقر رفع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان میزان مشارکت‌های مردمی در ۱۱ ماهه سال جاری را ۱۷ میلیارد و هشت میلیون تومان عنوان و تأکید کرد: از این میزان نزدیک به سه میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان صدقات، نزدیک به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات و نزدیک به یک میلیارد تومان مبالغ جمع‌آوری مراکز نیکوکاری است.

به گفته دشتی مابقی مبلغ کمک‌های پراکنده مردمی است و تمامی کمک‌های مردمی صرف رفع نیاز نیازمندان می‌شود.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌های قبلی ۱۲.۵ درصد از کمک‌های جمع شده صرف حقوق کارکنان درگیر در موضوع جمع‌آوری مشارکت می‌شد، ادامه داد: در طرح جدید ۱۲.۵ درصد از محل منابع مرکزی تأمین شده و تمامی ۱۰۰ درصد کمک‌ها به خود نیازمندان اختصاص می‌یابد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 اسفند 1395، کدخبر: 3920852 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
0
اونور هم بهزیستی 5000 تا رو اعلام کرده که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین