پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
پس از گذشت دو هفته از دیدار تیم های ستارگان جهان و ایران، هزینه های دریافتی و پرداختی این بازی اعلام شد تا بیماران "ام اس" تنها سهم 1.8 درصدی از عواید حاصل از این دیدار داشته باشند.
پس از گذشت دو هفته از دیدار تیم های ستارگان جهان و ایران، هزینه های دریافتی و پرداختی این بازی اعلام شد تا بیماران "ام اس" تنها سهم 1.8 درصدی از عواید حاصل از این دیدار داشته باشند.

به گزارش شفقنا، درحالی نشست خبری مربوط به هزینه های دیدار تیم های فوتبال ستارگان جهان و ایران در حمایت از بیماران ام اس، روز گذشته برگزار شد که در مجموع میزان درآمدهای حاصل از این بازی، ۲/۸۹۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان و میزان کسورات ۳/۲۱۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان اعلام شود، بنابراین در مجموع این دیدار برای مسئولان برگزار کننده ۳۱۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان بدهی به بار آورده است.

اینجا ایران است و تنها در این کشور ۷۵ میلیون نفری می توانید یک بازی تبلیغاتی در سطح بین المللی برگزار کنید، با آن هم دبدبه و کبکبه در بوق و کرنا بدمید، به قول خودتان برای میهن افتخار آفرینی کنید، اما درست جایی که باید پاسخگو باشید به جای درآمدزایی بدهی به بار بیاورید!

شال های نارنجی به عنوان دلیل اصلی رقم خوردن حضور ستارگانی همچون فیگو، کاناوارو، هیرو، داویدز، سالگادو و در ایران مطرح شد، شال هایی که نماد حمایت از بیماران مبتلا به ام اس در دیدار ستارگان جهان و ایران بود و نوید این اتفاق که درآمدهای کثیری از این دیدار برای این بیماران جمع شود، به خودی خود نفس کار را زیباتر و مردم مشتاق تر کرده بود.

* اعلام ریز جزییات هزینه ها و افتضاح در درآمدزایی!

روز گذشته حمید ثنایی، معاون بازرگانی باشگاه هنرمندان درباره میزان درآمد و هزینه، گفت: قرارداد ما با کرمان موتور ۲میلیارد و ۲۶۸میلیون تومان، تبلیغات محیطی ۴۱۰ میلیون تومان، فروش بلیت ۲۱۹میلیون تومان درآمد حاصل و با مبلغی که اشتباهی به شرکت ایران نوین واریز شده، در مجموع ۲میلیارد و ۸۹۷ میلیون تومان درآمد باشگاه بود.

وی درباره ریز هزینه ها نیز اعلام کرد:”۶۸ میلیون تومان مالیات قرارداد کرمان موتور بود، ۲۷میلیون تومان به هزینه چاپ بلیت و۶۰ میلیون تومان به هزینه کسر از تبلیغات محیطی اختصاص یافت، تیم ستارگان جهان یک میلیارد و ۳۰۳میلیون و ۵۰۰هزارتومان برای حضور در این بازی دریافت کرد، ۹۵ میلیون تومان برای اقامت ورزشکاران در هتل المپیک پرداخت و ۵۲۴ میلیون تومان نیزهزینه ویزا و بلیت و CIP فرودگاه شد.

حمایت‌کننده اولیه این قضیه ۵۰۰میلیون دریافت کرد و هزینه چاپ و لباس و توپ و سایر اقلامی که در این بازی استفاده شد و دستمزد وهدایا و تشریفات نیز رقمی معادل ۹۸ میلیون تومان بود. شرکت عصر قلم نیز که اسپانسر تبلیغات فعالیت کرد ۴۶۵ میلیون تومان دریافت کرد که هنوز ۱۶۰میلیون ازاین مبلغ را بدهکاریم. علاوه بر این ورزشگاه آزادی تخفیف ۵۰ درصدی را برای ما در نظر گرفت تا هزینه ورزشگاه ۲۹ میلیون تومان شود، در نهایت هم جمع کسورات این بازی ۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان بود تا با این حساب باشگاه هنرمندان ۳۱۲ میلیون بدهکار شود.

بدهی ۳۱۲ میلیون تومانی! یک دیدار کاملا تبلیغاتی که بسیاری از شرکت های خصوصی و دولتی حاضر به پرداخت هزینه های گزاف برای معرفی برند خود در مقابل دوربین های تلویزیونی بوده اند. شاید تنها بتوان سوء تدبیر و ضعف مسئولان برگزار کننده این بازی را عامل چنین اتفاق نادری قلمداد کرد، افتضاحی که به جای درآمدزایی تنها بدهکاری به بار آورده است.

* سهم ۵۴ میلیونی بیماران "ام اس” از درآمد ۳ میلیاردی!

با توجه به اعلام معاون بازرگانی باشگاه هنرمندان تنها پولی که به بیماران ام‌اسی از این بازی رسیده؛ سهم ۳۰ درصدی از بلیت‌فروشی بوده؛ این رقم که معادل ۵۴ میلیون تومان معادل محاسبه شده به جامعه حمایت ازبیماران ام‌اسی ایران پرداخت شده است.

بنابراین درآمد حاصل از این دیدار در مجموع ۲/۸۹۷/۰۰۰/۰۰ تومان بوده، که تنها ۵۴ میلیون تومان آن به بیمارن "ام اساختصاص یافته است. با حسابی سرانگشتی متوجه می شویم که سهم مبتلایان به "ام اس” علی رغم تبلیغات گسترده حمایتی که از آن ها به عنوان مبنای برگزاری دیدار تیم های فوتبال ستارگان جهان و ایران انجام شد، تنها سهمی معادل ۱٫۸ درصد اختصاص یافته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت پارسينه ، تاریخ انتشار سه‌شنبه 17 شهريور 1394، کد مطلب: 253640 : www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین