پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۶۲۷
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
پاسپورت کشور سوئد با کسب ۱۰۹ امتیاز و امکان سفر اتباع آن به ۱۷۶ کشور جهان بدون دریافت روادید معتبرترین پاسپورت جهان شناخته شد.
شعار سال: به نقل از رامبلر نوشت: در تازه‌ترین رده‌بندی منتشرشده توسط موسسه « «Nomad Capitalist اعتبارسنجی پاسپورت کشورهای مختلف اعلام شد.

در این اعتبارسنجی شاخص‌هایی مانند امکان سفر بدون ویزا، میزان پرداخت مالیات، امکان تابعیت مضاعف، شاخص‌های توسعه انسانی و سطح کلی آزادی براساس معیارهای جهانی در میان ۱۹۹ کشور در نظر گرفته شده است.

بر این اساس پاسپورت کشور سوئد با کسب ۱۰۹ امتیاز و امکان سفر اتباع آن به ۱۷۶ کشور جهان بدون دریافت روادید معتبرترین پاسپورت جهان شناخته شد.

کشورهای بلژیک، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند، فنلاند، آلمان، دانمارک، سوئیس و لوکزامبورگ در رده‌های بعدی قرار دارند.

در این رده‌بندی پاسپورت آمریکا با ۹۸ امتیاز و امکان سفر بدون ویزا به ۱۷۴ کشور جهان به دلیل شرایط سخت مالیاتی در مکان ۳۵ و پایین‌تر از موناکو و لهستان قرار دارد.

همچنین پاسپورت روسیه با ۶۵.۵ امتیاز و امکان سفر بدون روادید شهروندان آن به ۱۰۵ کشور در مکان هشتاد و دوم قرار دارد.

در این رده‌بندی پاسپورت کشورهای سودان جنوبی، ایران، سودان، یمن، سوریه، لیبی، پاکستان، اریتره، عراق و افغانستان با امکان سفر بدون روادید به ۲۵ تا حداکثر ۳۷ کشور، به عنوان 10 پاسپورت با کمترین اعتبار در میان کشورهای جهان شناخته شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 14 اسفند 1395، کد مطلب: 642847، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین