پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۵
سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن ضمن ارج گذاری به حسن نیت دولت جمهوری خلق چین در خصوص میانجیگری میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی اعلام کرد که اختلاف میان دو کشور همسایه اصولا اختلاف نظر در دیدگاهها، عملکرد و سیاست های اعلامی و اعمالی است.

شعار سال: سفارت کشورمان روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: عربستان سعودی با اتخاذ و اجرای سیاستهای فرقه گرایانه، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و نیز حمایت مادی و معنوی از گروههای تروریستی و تکفیری، منطقه و جهان را بی ثبات و ناامن ساخته است.

بیانیه می افزاید: دخالت آشکار این کشور در امور داخلی همسایگان و ایفای نقش بی ثبات کننده در منطقه و قریب به 2 سال تجاوز بی رحمانه به مردم بی دفاع یمن از عربستان عنصری بی ثبات ساز و ناسازگار با همه هنجارهای پذیرفته شده جهانی ساخته است.

سفارت کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با درک شرایط خطیر منطقه و ضرورت نیاز همه کشورها به ثبات و امنیت، همواره در راستای کاهش تنش با همسایگان گام برداشته یادآور شد: از اینکه هنوز برخی کشورهای مسلمان منطقه به درک چنین ضرورتی برسند، ناامید نشده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در جهانی بسر می بریم که ثبات و امنیت کشورها به هم تنیده و وابسته است و هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند در مناطق بحرانی با اعمال سیاست های یکجانبه و گاه مخرب ایفای نقش نماید.

در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین آمده است: از این رو جمهوری اسلامی ایران بر خلاف رژیم سعودی به تمامی تلاش های سازنده خوشامد گفته و در آخرین مورد از پیشنهاد امیر کویت برای برقراری گفت وگو و مفاهمه در منطقه استقبال کرده است که در راستای همین سیاست از ایفای نقش سازنده جمهوری خلق چین در منطقه نیز استقبال می کند.

گفتنی است، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز چهارشنبه 12 اسفند ماه جاری در نشست خبری خود با خبرنگاران در حاشیه اجلاس سالانه کنگره ملی خلق در شهر پکن ابراز امیدواری کرد که مشکلات پیش روی ایران و عربستان به شکل دوستانه حل شود.

او از ایران و عربستان به عنوان دوستان خوب چین نام برد و گفت که پکن در صورت نیاز آماده است نقش خود را برای رفع کدورت ها ایفا کند.

سخنان «وانگ» با واکنش منفی سفیر عربستان در چین مواجه شد و او در مصاحبه با نشریه الیوم السابع این پیشنهاد را رد کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 20 اسفند 1395، کد مطلب: 82459152، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین