پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۱۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
مرتضی مبلغ فعال سیاسی اصلاح طلب با برشمردن دلایل حمایت اصلاح طلبان از حسن روحانی به بررسی مشکلات و انتظارات از دولت آینده روحانی در صورت پیروزی هم اشاره کرد و گفت: بخشی از سیاست داخلی دولت روحانی و آنچه مربوط به حقوق شهروندی مردم می شود به دلیل توجه بیشتر به سیاست خارجی مغفول مانده که بارها نیز بر این موضوع تاکید و اخیرا دولت کارهایی در این راستا انجام داده است.

شعارسال: معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات ادامه داد: آقای روحانی از همان سال ۹۲ با توجه به شعارهایی که مطرح کردند و رفتارهایی که داشتند مورد پشتیبانی اصلاح طلبان و همچنین مورد حمایت مرحوم آیت الله هاشمی قرار گرفتند. بعد از پیروزی در انتخابات تمام تلاش ایشان تحقق وعده و شعارهایی بود که در زمان تبلیغات داده بود، دکتر روحانی در این راه صادقانه تلاش کرد و موفقیت های چشم گیری را نیز بدست آورد. البته در کنار این موفقیت ها ناکامی هایی نیز وجود داشت که دلایل این ناکامی ها مختلف بود و به کارشکنی، سیاه نمایی و تخریب هایی که مخالفان ایشان در این چهار سال انجام داده اند، باز می گردد.

مبلغ ادامه داد: بخش عمده دیگری از این ناکامی ها به دلیل ناکارآمدی بعضی از مدیران انتخاب شده بود. مخصوصا در بخش سیاسی و مدیریت استانی که این مدیران در تراز دولت و شخص ایشان نبودند، اما بهرحال بصورت میانگین عملکرد آقای روحانی در جهت تحقق وعده و قول های وی بود. از سوی دیگر شرایط امروز مشخص است و ما هیچ گاه نمی توانیم در یک شرایط آرمانی تصمیم گیری کنیم، پس فضای تصمیم گیری باید واقع بینانه و مبتنی بر واقعیت باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به مشکلات و کاستی های قابل توجهی که وجود دارد هیچ بدیلی به جای آقای روحانی نمی توان تصورکرد که بتواند مانند ایشان کارها را پیش ببرد. به ویژه باید توجه کرد که دکتر روحانی در چهارسال گذشته تجارب لازم را کسب کرده و چم و خم مسایل دستشان آمده است و می داند که درآینده برای رفع مشکلات باقی مانده و پیشبرد آنها باید چگونه عمل کند. با توجه به جمیع نکات جمع بندی عقلایی این است که؛ " آقای روحانی در دور آینده همچنان در قدرت باقی بماند، بتواند با رای مردم کار را ادامه و با راهبردهای درست کار خودش را تمام کند".

مبلغ در رابطه با انتظاراتی که برای 4 سال بعد از آقای روحانی وجود دارد گفت: دقیقا این انتظارات مربوط به کمبود و ناکامی ها در دولت یازدهم است. مواردی مانند برجام، کاهش تورم و گشایش های اقتصادی و ایجاد یک فضای سازنده با دنیا از موفقیت های دولت به حساب می آید اما باید توجه کنیم بخشی از سیاست داخلی دولت روحانی و آنچه مربوط به حقوق شهروندی مردم می شود به دلیل توجه بیشتر به سیاست خارجی مغفول مانده است که بارها نیز بر این موضوع تاکید و اخیرا نیز دولت کارهایی در این راستا انجام داده است.

وی اضافه کرد: در بخش استفاده از مدیران شجاع توانمند و کارآمد نیز به دلایل مختلف کاستی هایی اتفاق افتاده است و بارها گفته شده که بخش قابل توجهی از مدیران مشغول به کار در تراز و شان رئیس جمهور و وعده هایی که داده اند، نیست و نه تنها توانمندی لازم را ندارند، بلکه حتی اعتقاد به تلاش در راستای اهداف این دولت را هم ندارند. باید توجه کنیم که دولت می تواند با مدیریت قدرتمند پیش رود و مشکلات را حل کند و این ها مواردی است که باید در چهارسال بعدی به آنها رسیدگی شود.

این فعال سیاسی گفت: در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم تورم بسیار بالایی دامنگیر کشور شده بود که باید به سرعت حل می شد و در این مورد نیز دولت موفق بود؛ اما در ازای کنترل این تورم رکود بوجود آمد که باعث شد کسب و کار و معیشت مردم توسعه نیابد و امروز مشکلات بیکاری و تعطیلی بخشی از کارگاه ها را داریم.

وی تاکید کرد: مساله رونق اقتصادی نیز از موضوعات مهمی است که در دولت آینده باید به آن توجه ویژه شود. بنابراین بطور کلی در بخش اقتصاد و مواردی در زمینه سیاست داخلی و مدیریت های سیاسی مشکلاتی وجود دارد که انتظار می رود رئیس جمهور در دور آینده به آنها رسیدگی کند.

مبلغ در پایان گفت: روحانی باید در رقابت های انتخاباتی برنامه های خاص خود را برای حل این مشکلات، به مردم ارائه دهد و جامعه را قانع کند که این برنامه ها اجرا خواهد شد و با دلایل منطقی موفقیت و عدم موفقیت ها و شرایط تخریب سیستم را توضیح دهد تا به خوبی این فضا برای جامعه تبیین شود و با اقبال گسترده ای از طرف مردم روبرو و حتی بتواند رای بیشتر از دور اول را کسب کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار: 11فروردین1396، کدخبر: 531587: www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
0
0
خیلی هاشون نبودند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین