پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
مهدی زروندی درباره مبانی تغذیه دینی و رویکرد آن در اصلاح سبک زندگی, اظهار داشت: تغذیه دینی به‌مفهوم بهره‌گیری از منابع دینی (یعنی عقل و نقل) در امر تغذیه جسمانی و روحانی است؛ به‌طوری که شرایط دسترسی به حیات طیبه انسانی را فراهم یا تسهیل کند.
شعارسال: به‌گفته وی منشأ این اصطلاح را باید در کلام وحیانی «ولینظر الانسان علی طعامه» (پس انسان, باید به خوراک خود بنگرد)، جست‌وجو کرد.

این دانشجوی دکترای طب سنتی افزود: چرا که تأکید بر اندیشیدن، نظریه پردازی در ابعاد مختلف امر تغذیه و تأثیر کلیدی آن در سلامت جسمی و روحی پیام اصلی این آیه است, البته، تغذیه روحانی شرایط خاص خود را دارد.

زروندی عنوان کرد: از اصول و مبنا، به رویکرد تغذیه دینی در اصلاح سبک زندگی می‌توان به ضرورت تغذیه دینی و آثار آن در حیات طیبه انسانی, سبک تغذیه دینی (توجه به بهداشت مواد غذایی، کم و کیفی و آداب استفاده از مواد غذایی، فرهنگ سپاسگزاری از منعم و), الگوی کلی طبقه‌بندی مواد غذایی در تغذیه دینی (طیب و حلال در مقابل خبیث و حرام), تغذیه دینی در شرایط خاص (بارداری و شیردهی، روزه‌داری، شرایط اضطراری و بحران‌ها، بیماری‌ها و) و احکام فقهی در تغذیه دینی اشاره کرد.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد به‌کارگیری تعالیم دینی در امر تغذیه با رویکرد عقلی و نقلی و فرهنگ سازی آن به‌طرق مختلف، بتواند به‌عنوان الگویی کارآمد و مفید در اصلاح سبک زندگی در این زمینه باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی صدای سلامت، تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395، کدخبر: 6879، www.sedayesalamat.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین