پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان اردبیل گفت: باهدف هدایت و حمایت دانش‌آموز معلول معلمان رابط در مدارس عادی این استان مشغول به کار شده اند.

شعار سال: محمد شفایی صبح جمعه در جلسه برنامه‌ریزی طرح هدایت تحصیلی دانش‌آموزان معلول تصریح کرد: معلمان رابط در مدارس عادی مسئولیت هدایت دانش‌آموز معلول را دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از دانش‌آموزان معلول در مدارس استثنایی و تعدادی در مراکز تلفیقی تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: برای برخی معلولیت‌ها از جمله جسمی و حرکتی، کم بینایی، کم شنوایی و معلولیت‌هایی که مشکلی در تحصیل دانش‌آموز استثنایی در مدرسه عادی ایجاد نمی‌کند معلم رابط می‌توان تعریف کرد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان اردبیل بابیان اینکه تفکیک و جداسازی دانش‌آموز استثنایی از عادی صحیح نیست، اضافه کرد: آموزش‌وپرورش باید به سمت تلفیق مدارس گام بردارد و ما معتقدیم این تفکیک سازی در کنار محاسن معایبی نیز دارد.

شفایی به پراکنش دانش‌آموزان استثنایی در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دو هزار و ۳۸ دانش‌آموز داریم که از این تعداد ۳۰۰ نفر در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و تا حد امکان برای آن ها معلم رابط تعریف شده تا به برخی نیازهای ویژه دانش‌آموز در تحصیل و آموزش پاسخ دهند.

وی تأکید کرد: بر اساس مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته دانش‌آموز معلول به‌مراتب در مدرسه عادی بهتر تحصیل می‌کند و نوع نگاه نباید متمرکز بر جداسازی این دانش‌آموزان باشد.

وی در خصوص برنامه افزایش تعداد مدارس استثنایی تصریح کرد: هرچند ما با ۴۵ مدرسه با کمبود فضا مواجه هستیم اما درصورتی‌که این سیاست دنبال شود به‌تبع افزایش مدارس استثنایی مفهوم خود را از دست خواهد داد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خواستار همکاری مربیان و مدیران مدارس استثنایی در تربیت و هدایت بهینه دانش‌آموزان شد و تأکید کرد: تا حد امکان باید زمینه تحصیل دانش‌آموز معلول در مدرسه عادی فراهم شود و این مهم با بررسی همه‌جانبه وضعیت دانش‌آموز معلول و نوع و درجه معلولیت وی امکان‌پذیر است.

شفایی بابیان اینکه اگر فرد معلولی ناتوان مانده به دلیل کوتاهی و غفلت جامعه در هدایت وی است، افزود: معلولیت مشکل یک فرد نیست و مشکل جامعه است و باید تمامی ظرفیت‌ها به شکل مطلوب به کار گرفته شود تا فرد معلول از زندگی عادی باز نماند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 20 آذر 1394، کد خبر 2997352 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین