پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۴۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه حدود ۱۱ درصد ثبت نام ها در انتخابات شوراها نسبت به دوره گذشته افزایش داشته است گفت:‌ این افزایش ثبت نام ها نشانگر آن است که یک انتخابات با شکوه و با مشارکت مردمی خواهیم داشت.
شعارسال: علی پورعلی مطلق امروز در نشست معاونین سیاسی استانداری های سراسر کشور اظهار کرد: سه هزار روستا و چهار شهر به دلیل نرسیدن جمعیت شان به حد نصاب ، دارای شورا نبودند اما امروز تمام شهرها به حدنصاب لازم رسیده است و تعداد روستاهایی هم که به حد نصاب نرسیده است کاهش یافته و به عدد ۸۶۶ روستا رسیده است.

وی در ادامه افزود: تعداد ثبت نام در دوره چهارم شوراها ۲۵۶ هزار نفر بود که در این دوره به حدود ۳۰۰ هزار نفر رسید . یعنی افزایش حدود ده یا ۱۱ درصدی البته بحث استان ها مثل قزوین ، قم یا تهران تا حدود ۲۱ درصد افزایش مشارکت داشته است. مثلا تعداد داوطلبان در شهر تهران از هزار و ۹۰۰ نفر در دوره چهارم به بیش سه هزار نفر در این دوره رسیده است.این آمار در حالی به دست ‌آمد که سه عامل کندکننده در فرایند ثبت نام ها یعنی تعطیلات نوروز وجود سیل در تعدادی از استان های جنوبی و عدم ارائه سوء پیشینه از سوی داوطلبان وجود داشته است.

پورعلی مطلق در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به فرآیند انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات اسامی افراد تائید صلاحیت شده را اعلام خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل هیأت مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جموری و تعیین اعضای این هیأت گفت: هیأت نظارت مرکزی در انتخابات نیز افراد هیأت اجرایی را تائید کرده است.

وزیر کشور، رئیس هیأت اجرایی و رئیس ستاد انتخابات نائب رئیس این هیأت اجرایی است.

پورعلی مطلق در پایان گفت: امروز آخرین اقلام انتخابات نیز به هشت استان باقی مانده ارسال شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 19 فروردین 1396، کدخبر: 96011906676، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
0
0
تبلیغ داره می کنه آقای پور علی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین