پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
نماینده مردم مشهد در مجلس مدعی شد: طبق گزارش‌های رسمی سیستم‌های نظامی، امنیتی و تحقیقات صداوسیما، گمرکات کشور منشأ ورود قاچاق هستند.
شعار سال: جواد کریمی قدوسی در نشست علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی از وزیر اقتصاد در خصوص چرایی توقیف اموال و دارایی‌های ایران در محاکم بین‌المللی، سرنوشت سپرده‌های موسسه میزان و علت قاچاق گسترده و مبارزه نکردن دولت با آن از وزیر اقتصاد سوال پرسید.

وی افزود: یکی از دستاوردهای مهم برجام باید آزادی ایران برای انتقال ذخایر ارزی و اوراق بهادار به داخل می‌بود. اما به محض تصویب برجام در چند مرحله اموال و دارایی‌های ایران در آمریکا، کانادا و لوکزامبورگ مصادره شد. مگر قرار نبود برجام جلوی این دست‌اندازی‌ها را بگیرد. ایران امروز نمی‌تواند دارایی‌های خود نزد اروپاییان را جابه‌جا کند.

وی اقدامات دولت در خصوص بازگرداندن سپرده‌های سپرده‌گذاران موسسه میزان را قابل تشکر دانست و افزود: درباره موسسه میزان، اقدامات خوبی انجام گرفت، مجموعه دارایی‌ها و سپرده‌های این موسسه به حدی قابل توجه بود که پس از بازپرداخت کل بدهی سپرده‌گذاران منابع قابل توجهی برای بانک صادرات باقی می‌ماند. بنده از توضیحات وزیر در این خصوص قانع شدم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی منبع انتشار خبر مصادره 13 میلیون دلار از دارایی‌های ایران در کانادا را "رسانه‌ها" اعلام کرد و افزود: اگرچه این مبلغ در برابر 2 و 1.7 میلیارد دلار اموال و دارایی‌های توقیف شده کشور رقم ناچیزی است، اما امنیت سرمایه‌های ملت باید حفظ شود. بنده از توضیحات وزیر در این خصوص قانع نشدم.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به سومین سوالش، تأکید کرد: برای کنترل قاچاق باید قدم‌های انقلابی برداشته شود.

وی ادامه داد: بیکاری، آسیب‌های اجتماعی،‌ زیر سوال رفتن استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و ناامنی‌های اجتماعی و امنیتی از آثار بی‌توجهی به شبکه‌های مافیای قاچاق است. خروج تولید از رکود، ‌بهبود معیشت مردم و رونق اقتصادی نیز از طریق مبارزه با قاچاق کالا و ارز امکان‌پذیر است. دشمن از کانال جنگ اقتصادی به درون تهران نفوذ کرده است اما این تو بمیری مثل تو بمیری‌های قبل نیست. نقش دوتابعیتی‌ها و شرکت‌های کاغذی و ارتباط آنها با مبادی داخلی و رسمی قاچاق کالا باید مشخص شود. 160 باند قاچاق کالا توسط وزارت اطلاعات در تهران شناسایی شده است. صفر تا صد مبارزه با قاچاق دست رئیس جمهور، وزرا و مدیران دولتی است.

وی با اشاره به حجم واردات رسمی از مبادی قانونی کشور، گفت: در سال 1395 بالغ بر 41 میلیارد دلار واردات کالاهای سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مصرفی به کشور انجام شده است که باید به این عدد 15 میلیارد دلار قاچاق کالا را هم اضافه کرد. در حالی که ترامپ دیوانه، تعرفه واردات از چین را از 20 درصد به 35 درصد افزایش داد اما برخی آقایان در داخل گفته‌اند به دلیل انتخابات دست به تعرفه واردات کالا نزنید.

وی همچنین از صدور مجوز تأسیس برای 1000 صرافی مجاز، 1000 شرکت لیزینگ و 3500 موسسه مالی و اعتباری غیرمجاز سخن گفت و در پایان توضیحات وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال را قانع‌کننده ندانست و از رییس جلسه (مطهری) خواست تا این سوالات را به رأی نمایندگان بگذارد.

مجلس پس از به رأی گذاشته شدن دو سوال نماینده مشهد، توضیحات وزیر اقتصاد را قانع‌کننده دانست.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20 فروردین 1396، کد مطلب: 96012108030، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین