پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
بیشترین طرح‌های افتتاحی در این سفر، طرح‌های زیرساختی و توسعه‌ای و مربوط به وزارت راه و شهرسازی با 16 هزار میلیارد ریال اعتبار است
شعارسال: نخستین واحد تولید کاغذ تحریر و چاپ، زغالشویی البرز مرکزی، 6 پست اسکله بندری به همراه تجهیزات تخلیه و بارگیری، تونل و 40 کیلومتر از بزرگراه قائمشهر - تهران، کمربندی جنوبی بابل، 4 مجتمع تفریحی و گردشگری، ده‌ها طرح کشاورزی و دانشگاهی و 13 طرح بهداشتی و درمانی از جمله طرح‌هایی بود که در این سفر بهره‌برداری شد.

در مجموع در سفر دکتر روحانی به مازندران 47 هزار و 769 میلیارد ریال طرح عمرانی افتتاح یا کلنگ زنی شد.

همزمان با این سفر 4 هزار و ۵۸۰ هکتار از شالیزارهای مازندران تجهیز و نوسازی شد.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری که صبح دیروز به همراه 3 معاون رئیس جمهوری و 11 وزیر کابینه دولت یازدهم به‌منظور افتتاح و شروع عملیات اجرایی ده‌ها طرح عمرانی و زیرساختی به مازندران سفر کرد، در بدو ورود به فرودگاه «دشت ناز» ساری مرکز این استان، از سوی ربیع فلاح استاندار مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در این استان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مورد استقبال رسمی قرار گرفت. براساس این گزارش، افتتاح طرح‌های عمرانی به صورت ویدئو کنفرانس در بندر امیرآباد و بازدید از 6 پست اسکله و سیلوهای گندم در این بندر و نشست مردمی با نخبگان و فرهیختگان مازندران در نوشهر از برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهوری به این استان شمالی کشور بود. یادآور می‌شود، در این سفر، وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، نفت، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون امور مجلس ریاست جمهوری همراه دکتر روحانی بودند.

* بهره‌برداری و کلنگ زنی 43 طرح در سفر رئیس جمهوری

«ربیع فلاح»، استاندار مازندران در خصوص جزئیات سفر رئیس جمهوری به این استان با اشاره به اینکه همزمان با سفر دکتر روحانی به مازندران 33طرح عمرانی بهره‌برداری و اجرای 10 طرح نیز شروع شد، افزود: برای اجرا و تکمیل طرح‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی در استان 33 هزار و 870 میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده است. بیشترین طرح‌های افتتاحی در سفر رئیس جمهوری به مازندران طرح‌های زیرساختی و توسعه‌ای و مربوط به وزارت راه و شهرسازی با 16 هزار میلیارد ریال اعتبار است.

نخستین واحد تولید کاغذ تحریر و چاپ، زغالشویی البرز مرکزی، 6 پست اسکله بندری به همراه تجهیزات تخلیه و بارگیری، تونل و 40 کیلومتر از بزرگراه قائمشهر - تهران، کمربندی جنوبی بابل، 4 مجتمع تفریحی و گردشگری، ده‌ها طرح کشاورزی و دانشگاهی و 13 طرح بهداشتی و درمانی از جمله طرح‌هایی بود که در این سفر بهره‌برداری شد.

* ایجاد اشتغال برای 7700 هزار نفر

نماینده عالی دولت در مازندران با تأکید بر اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 7 هزار و 700 نفر از بیکاران این استان ایجاد اشتغال می‌شود، خاطرنشان کرد: در 2 سال اخیر در مازندران با اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی برای 120 هزار نفر ایجاد اشتغال شده است. استاندار مازندران افزود: همزمان با سفر رئیس جمهوری به این خطه شمال کشور عملیات اجرایی 12 طرح عمرانی و زیرساختی شروع و برای اجرای این طرح‌ها نیز 26 هزار و 740 میلیارد ریال از محل بودجه دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعتبار پیش‌بینی شده است. در مجموع در سفر دکتر روحانی به مازندران 47هزار و 769 میلیارد ریال طرح عمرانی افتتاح یا کلنگ زنی شد.

* نوسازی ۴ هزارو ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای مازندران

همچنین همزمان با این سفر 4 هزار و ۵۸۰ هکتار از شالیزارهای مازندران تجهیز و نوسازی شد، از7 طرح با اعتبار ۱۱۰.۲ میلیارد تومان بهره‌برداری و زمینه اشتغال 3 هزار و ۸۱۹ نفر در بخش کشاورزی نیز ایجاد شد. «دلاور حیدرپور»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: یک‌هزار و ۵۶۰ هکتار از اراضی شیبدار استان با اعتبار ۱۰.۵ میلیارد تومان که ۶.۵ میلیارد تومان آن از اعتبارات دولتی و 4 میلیارد تومان با مشارکت مردم بوده، با اشتغالزایی 3 هزار و ۱۲۰ نفر در این سفر به بهره‌برداری رسید.

* بهره‌برداری از مجتمع تولید کاغذ امیرآباد مازندران

اسکله و کارخانه کاغذ‌سازی بندر امیرآباد در شرق مازندران از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در این سفر بود که برای 175 نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد. دکتر روحانی ابتدا 6 پست اسکله بندرامیرآباد را بازدید کرد و از نزدیک در جریان کارکرد این طرح بزرگ زیرساختی در بندرامیرآباد به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر شمال کشور قرار گرفت. افتتاح این اسکله‌ها همزمان به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهوری انجام شد. با بهره‌برداری از 6 اسکله در بندر امیرآباد مازندران، ظرفیت بارگیری و تخلیه این بندر از 4میلیون تن به 7.5 میلیون تن افزایش یافته است.همچنین رئیس جمهوری ضمن افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه کاغذ تحریر کشور در بندر امیرآباد، از مراحل تولید این کارخانه هم بازدید کرد. با بهره‌برداری از این کارخانه 10 درصد نیاز کشور به واردات این نوع کاغذ کاهش یافته است. این واحد صنعتی که در سال 87 کلنگ زنی شده بود، با کلید تدبیر دولت یازدهم با رفع موانع امسال به مرحله تولید رسید. این واحد صنعتی سالانه 155 تا 160 هزار تن کاغذ تحریر و چاپ تولید می‌کند که برای ساخت آن یک هزار و 550 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

* افتتاح کارخانه زغالشویی البرز مرکزی

کارخانه زغالشویی شرکت البرز مرکزی واقع در زیرآب مازندران هم در این سفر با حضور معاون وزیر صنعت به بهره‌برداری رسید. «عبدالجواد توحیدی» فرماندار سوادکوه در این باره گفت: برای ساخت و تجهیز کارخانه جدید زغالشویی البرز مرکزی 450میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. دستگاه‌های مورد نیاز این کارخانه از کشورهای انگلستان، ایتالیا، استرالیا، آفریقای جنوبی و چین تهیه و تأمین و با ظرفیت شست و شوی سالانه 500 هزار تن زغال برای انجام فعالیت در 2 شیفت برنامه‌ریزی شده است. با توجه به قدیمی بودن کارخانه قبلی زغالشویی که در جوار کارخانه جدید قرار دارد، ساخت این کارخانه در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: با وجود زغال سنگ مرغوب در معادن سوادکوه، ساخت کارخانه جدید زغالشویی البرز مرکزی برای تبدیل زغالسنگ به کنستانتره مناسب به‌عنوان مواد اولیه کارخانه‌های فولاد کشور در سوادکوه عملیاتی شد.

گفتنی است، رئیس جمهوری پیش از این در مهرماه سال 94 در قالب سفر کاروان دولت تدبیر و امید به مازندران سفر داشت که در آن سفر 46 مصوبه با اعتباری حدود 10 هزار میلیارد ریال برای این استان تصویب شد. تاکنون 90درصد از مصوبات نخستین دور سفر دولت یازدهم به مازندران از لحاظ اعتباری و پیشرفت اجرایی شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 19 ، تاریخ انتشار: 23 فروردین 1396، شماره: 6468 .

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین