پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۱۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
آخرین‌آمار از کشته‌شدن ۲۲ نفر در این سیل حکایت دارد که ۱۷ نفر از این کشته‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بودند و ۵ کشته نیز در استان کردستان. براساس اعلام منابع محلی تعداد زیادی از مفقودان و کشته‌شدگان، تماشاچی سیل بوده‌اند.

شعار سال: از ساعات ابتدایی دیروز بارش سیل‌آسای باران در چهار استان آذربایجان شرقی، غربی، کردستان و زنجان شرایط بحرانی را ایجاد کرد.

براساس اعلام سازمان مدیریت بحران این سیل تا ساعات ابتدایی شب گذشته اوج گرفت و همزمان خسارات زیادی را در بخش‌های روستایی و شهری این استان‌ها وارد کرد. آخرین‌آمار از کشته‌شدن ۲۲ نفر در این سیل حکایت دارد که ۱۷ نفر از این کشته‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بودند و ۵ کشته نیز در استان کردستان. علاوه بر این آنچه تعداد مفقودان و کشته‌های این سیل را افزایش داده‌است، حضور عجیب مردم در مسیرهای سیل برای تماشای این واقعه بود. همزمان مسئولان محلی گزارش دادند تعداد زیادی از مفقودان و کشته‌شدگان سیل تماشاگران سیل بودند و عملیات امداد برای نجات مفقودان ادامه دارد، در همین رابطه، رئیس سازمان مدیریت بحران از فوت پنج تن در استان کردستان بر اثر سیل خبر داد.

اسماعیل نجار درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده، گفت: روز گذشته سامانه بارشی که به کشور وارد شد، چهار استان آذربایجان شرقی، غربی، کردستان و زنجان را تحت تاثیر قرار داد و باعث بروز سیلاب‌هایی شد که تعدادی نیز متاسفانه جان خود را از دست دادند.

در حالی که لحظاتی پیش، مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی تعداد اجساد پیدا شده در سیل عجب‌شیر را ۱۴ تن اعلام کرده بود، اما نجار در گفت‌وگوی خود با شبکه خبر گفت: در شهرستان عجبشیر ۲۰ مفقودی داشتیم که تا کنون پنج جسد پیدا شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران ضمن اشاره به فوت یک نوجوان ۱۲ ساله در استان آذربایجان غربی بر اثر سیل، از فوت چهار نفر دیگر در سقز کردستان و یک نفر در منطقه ننور بانه خبر داد.

وی افزود: در شهرستان آذرشهر حدود ۱۵ تا ۱۷ نفر از مردمی که زیر یک پل برای تفریح حضور داشتند، به علت سیل مفقود شدند که تا کنون جسد دو نفر از آنها پیدا شده است. در زمانی شروع حادثه، امدادگران عملیات امداد و نجات را آغاز کردند که تا کنون توانستند به ۱۱۰۰ نفر امدادرسانی و ۱۴ نفر را به مکان امن منتقل کنند، شش نفر را به مراکز درمانی ارجاع دهند و آب را از ۴۸ واحد مسکونی تخلیه کنند.

نجار که با شبکه خبر گفتگو می‌کرد، با تاکید بر ادامه روند امدادرسانی در مناطق سیل زده بیان کرد: در حال حاضر به دستور وزیر کشور به سمت آذرشهر در حرکت هستیم. به مردم توصیه می‌کنیم با توجه به ادامه فعالیت این سامانه بارشی در مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند و به هشدارها توجه کافی داشته باشند.

علاوه بر این، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی از افزایش آمار فوت شدگان سیل در آذربایجان‌شرقی به 17 نفر خبر داد.

ساعی در خصوص آخرین وضعیت خسارت سیل در استان گفت: 14 نفر از فوت شدگان در شهرستان عجب‌شیر و سه نفر نیز مربوط به شهرستان آذرشهر است.

وی اضافه کرد: طبق آمار اعلام شده، 20 نفر در عجب‌شیر مفقود شده بودند که اجساد 14 نفر پیدا شده و 17 نفر نیز در شهرستان آذرشهر مفقود شده بودند که اجساد سه تن پیدا شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فیدوس، تاریخ 26 فروردین 96، کد مطلب: 38866: www.feydus.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین