پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسوولیت پذیری حداکثری، توقع حداقلی، حرکت بر مبنای مشترکات و در چارچوب راهبردهای توافق شده از جمله الزامات حرکت جبهه ای و رمز پیروزی اصلاح طلبان است.

شعار سال: دکتر محمدرضا عارف دوشنبه شب در همایش اصلاح طلبان استان قزوین که در سالن یادگار امام (ره) برگزار شد، افزود: انتخابات سال 92 نشان داد که می توان با اتحاد و یکپارچگی، میزان مشارکت را ارتقا و آرای بدنه وسیعی از جامعه را جلب کرد و به پیروزی دست یافت و عقلانیتی که در این گفتمان بود منافع ملی و وفاداری به منافع ملی در مقابل منافع جبهه ای و گروهی سازماندهی شد.

وی اظهارکرد: تفکری و الگویی که در سال 92 با عقلانیت، وحدت و همبستگی و اجماع به پیروزی رسید باید نهادینه شود و اصلاح طلبان با کنار گذاشتن منافع و سهم خواهی جناحی و حزبی خود بتوانند در سایه تعاملی سازنده به بیشترین کرسی ها در مجلس شورای اسلامی دست یابند.

رییس بنیاد امید ایرانیان، ظرفیت های نظام اسلامی را بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از ظرفیت های ارزشمند مسیرعملیاتی شدن را پیدا نکرده است و تنها کافیست برای ارزیابی این پتانسیل مروری بر اتفاقات و مشکلات کشورهای منطقه افکنده تا شناخت بیشتری از ظرفیت های این نظام اسلامی پیدا کنیم.

عارف اضافه کرد: مذاکرات هسته ای گوشه ای از ظرفیت نظام اسلامی بود که با شجاعت، صراحت و کمال صلابت و در راستای حفظ حقوق به حق مردم و منافع ملی کشور و با درایت و دوراندیشی مقام معظم رهبری انجام شد و بعد از 22 ماه توانست به سرانجام رسیده تا برخی موانع رشد کشور برداشته شود.

وی با تاکید بر تقویت نظام اسلامی با افزایش مشارکت مردم در انتخابات و بروز و ظهور ظرفیت های نظام، خاطرنشان کرد: تقویت و استمرار نظام در گرو انتخابات و نشاط و پویایی آن با اعتقاد به رقابت جدی و قانونی جریانهای اصلاح طلب و اصول گرا است و از نظر ما باید در فصل انتخابات با جدیت در عین رعایت قانون و اخلاق رقابت کرد و پس از انتخابات رقابت به همدلی و دوستی مبدل شود.

عارف تاکید کرد: در درون جبهه اصلاحات نیز باید رفتارهای جمعی مبتنی بر اشتراکات و تقویت انسجام درونی و به صورت جبهه ای دنبال شود.

وی اضافه کرد: گفتمان اصلاح طلبان همان گفتمان انقلاب و نظام اسلامی است و با اعتقاد به ارزشها در مسیر خدمت به مردم گام برخواهیم داشت.

عارف در ادامه گفت: باور داریم در انتخابات هر کاری را مبتنی بر قانون و اخلاق باید انجام دهیم و بخاطر منافع کوتاه مدت، به هیچ وجه از اخلاق و ارزشها دور نخواهیم شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: فضای اصلاح طلبی و مطالبه بدنه اصلاحات در اقصی نقاط کشور، به خصوص جوانان از بزرگان اصلاح طلب، حفظ وحدت و در نهایت رسیدن به اجماع است و در حال حاضر اصلاح طلبان زیر یک پرچم و یک تشکیلات دارند فعالیت می کنند و ما باید برای حفظ این انسجام درونی از هیچ گذشتی فروگذار نکنیم و اگر اشکالاتی هم وجود دارد به فکر رفع آنها باشیم.

عارف در پایان یادآور شد: استان قزوین دارای پیشینه فرهنگی غنی بوده و در این عرصه در تاریخ و سپهر فرهنگی کشور از دیرباز نقش کلیدی داشته و به عنوان تجربه ای موفق برای استانهای دیگر می تواند مطرح باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار 24 آذر 1394، کد مطلب: 81878541 (5047084): www. irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین