پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دولت کنونی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را عملیاتی نکرده است گفت: نبود تسهیلات کم‌بهره و هزینه گمرکی بالا تولیدکنندگان داخلی را متضرر کرده است.

شعارسال: آیت‌الله حسن ممدوحی، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر دو مؤلفه مهم و بنیادی اقتصاد مقاومتی یعنی رونق تولید داخلی و اشتغال اظهار داشت: مسئولان باید برنامه‌هایی را در کشور اجرا و طراحی کنند تا مردم از خرید تولیدات خارجی روی برگردانند که این کار سبب وارد شدن ارز به داخل کشور می‌شود همچنین اقتصاد مقاومتی رونق خواهد گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نبود تسهیلات کم بهره و هزینه گمرکی بالا تولیدکنندگان داخلی را متضرر کرده است گفت: انتقاد از آزاد گذاشتن واردات در کشور گفت: متأسفانه دولت کنونی تاکنون به رونق تولید کالاهای داخلی توجه و مبادرت نکرده و نبود تسهیلات کم بهره و هزینه گمرکی بالا تولیدکنندگان داخلی را متضرر کرده است.

ممدوحی با انتقاد از آزاد گذاشتن واردات در کشور افزود: دولت باید مشکلات بیکاری و گرانی را برطرف کند تا بیش از این کمر مردم شکسته نشود.

وی رونق تولید داخلی، افزایش زمینه‌های اشتغالزایی جوانان و عدم اتکا کشور به بیگانه را از مؤلفه‌های تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی تنها در یک کشور خاص که از سیاستهای ظالمانه و تحریمهای اقتصادی دشمنان آگاهی کامل داشته باشد، محقق می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از اقدامات ضروری فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان را با رونق تولیدات داخلی ممکن دانست و افزود: این همه نگرانی و دغدغه مردم از مشکلات بیکاری و گرانی تنها با رونق تولید داخل و افزایش رغبت مردم به خرید کالاهای داخلی است زیرا در این صورت پول به چرخه اقتصاد کشور برمی‌گردد و بیکاری در جامعه کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: آزاد گذاشتن واردات و افزایش قاچاق نتیجه‌اش خلاف آن چیزی است که مسئولان دولتی شعار می‌دهند، نباید کاری کنند که در عمل کارشان منافی با تصمیمی باشد در کلان کشور گرفته‌ شده است.

ممدوحی با بیان اینکه راهکار عملی برای رفع مشکلات کنونی کشور را آگاهی مردم از این موضوع دانست که تنها با کمک به تولیدات داخلی و خرید کالاهای ایرانی می‌توان زمینه اشتغال‌زایی جوانان را فراهم کرد گفت: دولت نیز باید با در اختیار قرار دادن تسهیلات کم‌بهره و در اختیار گذاشتن امکانات اولیه به تولیدکنندگان داخلی زمینه‌های عملیاتی تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند و ضررهای که در نتیجه واردات بی‌رویه به تولیدکنندگان داخلی وارد آمده است را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه تولیدکننده‌های داخلی هم باید از لحاظ کیفیت و هم ازلحاظ قیمت، برتر از تولیدکننده‌های خارجی باشند تا مردم رو به تولیدکننده‌ داخلی بیاورند اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری که بارها فرمودند کشوری که توان و قدرت بالایی در همه زمینه‌های نظامی و هسته‌ای دارد و پیشرفت عظیمی داشته است چرا در تولید صنعت خودرو متوقف شده و کشوری که توانسته موشک فضاپیما به کره ماه بفرستد چطور نمی‌تواند به صادرات خودروی ایرانی بپردازد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دولتی در انتخابات آینده باید روی کار بیاید که سیاستهای اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشد، گفت: اما متأسفانه دولت کنونی تاکنون سیاستهای اقتصاد مقاومتی را در کشور عملیاتی نکرده بنابراین دولت پیش‌رو باید برای تحقق این سیاستها انگیزه صد در صدی داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 30فروردین1396، کدخبر: 1383812: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
0
0
دلت خوشه ها آقا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین