پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۶۰۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۶۸ هزار کلاس ناامن در کشور داریم، گفت: ۲۷۰۰ کلاس درس خشت و گلی و کانکسی در کشور وجود دارد.
شعارسال: فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر بخواهیم ملتی داشته باشیم که با سعادت زندگی کند، باید به آموزش و پرورش بها دهیم و این جزو اولویت ما قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروزه اگر به برنامه‌های توسعه کشورهای مختلف بنگریم، همه آنها معتقد هستند کشوری که در مسیر توسعه قدم بر می‌دارد باید به نیروی انسانی بها دهد و جایگاهی که در تربیت نیروی انسانی اهمیت زیادی دارد، آموزش و پرورش است.

احمدی دانش آشتیانی با اشاره به مطالعات انجام شده در کشورهای مختلف یادآور شد: اگر دیدید آموزش و پرورش کشوری در مسیر درست حرکت می‌کند، آن کشور در مسیر توسعه گام بر می‌دارد.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش باید تضمینی بر سعادتمند شدن نسل آینده کشور باشد، گفت: دولت تدبیر و امید در این دوره فعالیت خوبی داشته است و رئیس جمهور تأکید کرده است تا از مشارکت مردم در آموزش و پرورش غفلت نکنیم و تسهیلات لازم را برای آنها فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کمک به ساخت بیمارستان خوب است، یادآور شد: در آنجا جسم انسان ساخته می‌شود اما کسی که در ساخت مدرسه، مشارکت می‌کند، روح یک انسان را پرورش می‌دهد؛ در حقیقت با احیای یک فرد، یک ملت پرورش می‌یابد.

وی با اشاره به مدت فعالیت خود در وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: بسیار نگران آینده نسل جوان هستم و شاید یکی از عللی که باعث قبول مسئولیت بنده شد بیشتر از این جهت بود که بتوانم کمکی به کودکان و نوجوانان کنم.

احمدی دانش آشتیانی تصریح کرد: وقتی حادثه‌ای اتفاق می‌افتد تمام وجودم می‌لرزد که نکند سقفی روی کودکان و نوجوانان خراب شود و کودک و نوجوانی به دلیل مدرسه ناامن فوت کند.

وی با اشاره به فعالیت خیرین مدرسه‌ساز در کشور تصریح کرد: تاکنون ۱۰۸ هزار و ۴۶۵ کلاس آموزشی توسط خیرین برای دانش‌آموزان ایجاد شده است و در همین دوره ۴ ساله، بیش از ۱۳ هزار و ۵۴۲ کلاس از حدود ۳۵ هزار کلاس درسی که در این دولت ساخته شده است را خیرین در آن مشارکت داشتند یعنی حدود ۳۸ درصد کلاس‌های درس را در این دوره خیرین ساختند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز بیش از ۶۸ هزار کلاس ناامن داریم که باید تخریب شود، تصریح کرد: بیش از ۹۶ هزار کلاس درس داریم که نیاز به مقاوم‌سازی دارد که در برآورد این تعداد حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

وی با بیان اینکه بدون پشتوانه و سرمایه خیرین به تنهایی قادر نیستیم در یک برنامه میان مدت بتوانیم این مسئله را حل کنیم، گفت: بحث آتش‌سوزی کانکس‌ها و نیز مدارس خشت و گلی را داشتیم که محیط مناسبی نیست.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مدارس خشت و گلی و کانکسی در کشور متذکر شد: چیزی حدود هزار کلاس خشت و گلی و ۱۷۰۰ کلاس کانکسی داریم که اگر همت کرده و پروژه‌ای را در این خصوص تعریف کنیم می‌توانیم در مدت دو سال این موضوع را حل کنیم.

احمدی دانش‌آشتیانی تأکید کرد: مجموع اعتباری که برای جبران هزار کلاس خشت و گلی و ۱۷۰۰ کلاس کانکسی لازم است ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به نقش مؤثر مشارکت مردم در اداره مدارس، خاطرنشان کرد: در برنامه ششم احکامی را برای خیرین مدرسه‌ساز قرار داده‌ایم تا مؤسسات فعال را تحت معافیت مالیاتی قرار دهیم و دولت نیز در پروژه‌ها مشارکت ۵۰ درصدی داشته باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1396، کدخبر: ۳۵۲۳۳۳، www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین