پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
نایب‌رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان اصفهان گفت: ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری در سطح شهر وجود دارد اما کارایی خاصی نداشته و مردم استفاده نمی‌کنند و لازم است فرهنگ استفاده از دوچرخه عمومی شود.

شعار سال: ندا واشیانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: حدود یک ماه و نیم است که نایب‌رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان اصفهان را پذیرفته و در این امر مهم قبول مسئولیت کرده‌ام.

وی افزود: دوچرخه‌سواری یک ورزش مفرح است که در حفظ سلامت روحی و جسمانی افراد نقش بسزایی دارد و بعد تخصصی آن رشته ورزشی دوچرخه‌سواری در سطح بالای حرفه‌ای است.

نایب‌رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان اصفهان با بیان اینکه خدمت‌گزاری به عموم مردم شهر اصفهان از جمله دلایل من برای پذیرش چنین مسئولیتی در این جایگاه است، یادآور شد: باید بگویم دوچرخه‌سواری برای مردم نه‌تنها یک وسیله تفریحی است؛ بلکه می‌تواند برای علاقه‌مندان زمینه‌ای فراهم کند که آن را به‌عنوان رشته ورزشی تخصصی و حرفه‌ای خود انتخاب کرده و مشغول به فعالیت شوند.

این مسئول تصریح کرد: متأسفانه در دو یا سه سال اخیر در شهر اصفهان با مشکلاتی از جمله آلودگی هوا دست‌وپنجه نرم می‌کنیم که به علت وجود صنایع، خودروها و ترافیک شهری با ماشین‌های تک‌ سرنشین به میزان زیادی ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای این هدف که آلودگی هوا در اصفهان کاهش یابد؛ افراد را تشویق کردیم تا از وسایل حمل‌ونقل عمومی بیشتر استفاده کنند و به همین دلیل ناوگان حمل‌ونقل عمومی را با وارد کردن اتوبوس‌های جدید و تعمیر انواع قدیمی آن با همکاری شرکت اتوبوس‌رانی، بهینه کردیم و همچنین سعی بر این است که فرهنگ دوچرخه‌سواری را در این شهر گسترش دهیم.

*لزوم ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری در اصفهان

واشیانی‌پور اظهار داشت: برای اشاعه این فرهنگ ابتدا باید از مردم بخواهیم با استفاده بیشتر از دوچرخه به‌ویژه در مسیرهای کوتاه، کمتر خودروهای شخصی خود را از منازل خارج کنند البته با در نظر گرفتن این مسئله که در اصفهان مسیرهای استاندارد برای دوچرخه‌سواری نداریم؛ از آنجایی ‌که رانندگان از سطح متوسط رانندگی برخوردارند و وارد شدن با دوچرخه در پیاده‌روها و خیابان‌ها هم برای دوچرخه‌سواران و هم رانندگان خطرساز است؛ سبب شد طرح جامع استفاده از این وسیله در شهر اصفهان تدوین شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: در این طرح سعی شده که مسیرهای استاندارد دوچرخه‌سواری در شهر برای مردم ایجاد شود با توجه به اینکه بعضی از خیابان‌ها ظرفیت ایجاد مسیرهای موردنظر را نداشته و برخی دیگر این قابلیت را دارند و نیز در خیابان‌های جدیدالاحداث باید این مسیرها مشخص شوند.

این مقام مسئول تأکید کرد: ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری در سطح شهر وجود دارد اما عملاً بیکار هستند و مردم استفاده نمی‌کنند زیرا با توجه به این نکته که برای حفظ سلامتی افراد؛ باید دوچرخه متناسب با فیزیک شخص از نظر قد و وزن در نظر گرفته شود؛ بهتر است افرادی در این کیوسک‌ها مشغول به کار شوند که خودشان از این وسیله به‌درستی استفاده کرده و قادرند آن را برای دوچرخه‌سوار تنظیم کنند.

به گفته وی فرهنگ‌سازی در دوچرخه‌سواری برای بانوان باید با ایجاد مکانی امن با حفظ محرمیت صورت گیرد، به‌طوری‌ که یک مکان بسته برای آن‌ها نیاز است تا هم بتوانند دسترسی آسان داشته باشند و هم به‌راحتی ورزش کنند و به اعتقاد وی اگر یک باغ دوچرخه‌سواری که تمام مسائل ایمنی در آن رعایت شده باشد، تدارک دیده شود؛ بسیار می‌تواند در این هدف تأثیرگذار باشد.

واشیانی بیان کرد: به دلیل اینکه طرح جامع دوچرخه‌سواری که توسط هیئت دوچرخه‌سواری استان اصفهان در حال تدوین است، می‌تواند مکملی برای طرح جامع حمل‌ونقل شهرداری محسوب شود؛ این طرح با معاونت پژوهشی شهرداری مطرح‌ شده است.

وی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که بانوان ورزشکار در ورزش دوچرخه‌سواری به‌خصوص مدال‌آوران در این عرصه در اصفهان با آن مواجه هستند نبود مکانی مناسب برای تمرین است.

نایب‌رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان اصفهان ادامه داد: باید باغ‌های بانوان را برای آموزش و تفریح در این رشته ورزشی تعریف کنیم و محیطی مطابق با اصول فرهنگی و مذهبی ما در اختیارشان قرار دهیم تا در آینده شاهد حضور تعداد بی‌شمار بانوان ورزشکار اصفهانی در دوچرخه‌سواری در میادین بزرگ داخلی و برون‌مرزی باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 26 آذر 1394، کد مطلب: 13940925001612: www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین