پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲
رییس سازمان چای کشور گفت:مساحت باغات چای در کشور مجموعا 25هزار هکتار است.

شعارسال: دکتر محمدولی روزبهان در جمع خبرنگاران استان از احیای 4هزار هکتار باغات چای رها شده در استان خبر داد و گفت:آینده صنعت چای بسیار روشن است و امسال 30میلیارد تومان به کارخانه‌داران چای استان وام با بهره 4درصد داده شده است.

وی افزود:اقبال مردم به مصرف چای داخلی افزایش یافته است و با برنامه‌ریزی می‌توان طی دو برنامه آینده رقم ضریب خودکفایی چای کشور را به 70درصد برسانیم.

روزبهان در خصوص وضعیت تغییرکاربری باغات چای استان با بیان اینکه در زمان مسئولیتم اختیار صدور موافقت تغییرکاربری را منوط به موافقت رییس سازمان چای کرده‌ام،خاطر نشان کرد:در زمان مسئولیتم حتی برای تغییرکاربری یک متر باغ چای اجازه ندادم،زیرا معتقدم تغییرکاربری باغات چای، خیانت به نسل آینده است.

رییس سازمان چای کشور از استمرار حمایت دولت از محصول چای با ادامه خرید تضمینی این محصول خبر داد و خاطرنشان کرد:امسال به محض برداشت،برگ سبز را از چایکاران خریداری و به قیمت 40درصدی به کارخانه داران می‌فروشیم و 60درصد این یارانه از سوی دولت پرداخت می‌شود.

روبهان با اشاره به اینکه بسته‌های حمایتی دیگری نظیر آبیاری تحت فشار و پرداخت وامهای 5ساله ادامه خواهد یافت،تصریح کرد:مردم نیز از خرید چای داخلی استقبال خوبی از خود نشان داده ا‌ند.

وی افزود:شعار امسال سازمان چای کشور تسریع در احیای باغات چای است و برای احیای هر هکتار باغ چای 6میلیون تومان وام بدون بهره به چایکاران پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با احیای باغات،شاهد افزایش تولید اشتغال در این صنعت و رفاه حال جوانان مشغول در این حوزه خواهیم بود،گفت:چای پس از آب پرطرفدارترین نوشیدنی در ایران است و خوشبختانه مردم ما به این آگاهی رسیده اند که چای خارجی فقط اسانس و رنگ است و برای حفظ سلامتشان باید از چای داخلی استفاده کنند.

رییس سازمان چای کشور یکی از دغدغه های مهم این سازمان را کم‌بودن مالکیت سطح زیرکشت این محصول عنوان کرد و گفت:دست کم هر کشاورز باید 2هکتار باغ چای داشته باشد تا پرداختن به تولید این محصول برایش صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی افزود:به دلیل قوانین ارث و مشکلات که در بخش اشتغال وجود دارد، شاهد کوچکتر شدن مالکیت اراضی در خصوص این محصول هستیم.

روزبهان میزان مساحت دقیق باغات چای کشور را 25هزار هکتار اعلام کرد و گفت: 21هزار هکتار از این باغات فعال هستند و این آمار بر اساس دفترچه‌های که برای چایکاران صادر شده،بدست آمده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی گیلان شهر ، تاریخ انتشار: 27فروردین1396، کدخبر: 56675: www.gilanshahr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین