پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۸۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۱
رئیس اتحادیه تعاونی چایکاران کشور گفت: مطالبات چایکاران با گذشت چند ماه هنوز پرداخت نشده، اما قول داده‌اند که تا هفته آینده مطالبات تسویه شود.
شعار سال: ایرج هوسمی ‌ در مورد آخرین وضعیت مطالبات چایکاران و پرداخت بدهی دولت از محل خرید تضمینی برگ سبز چای گفت: طبق اعلام رئیس سازمان چای، دولت سهم خود را از بابت خرید برگ سبز چای پرداخت کرده و ما منتظر پرداخت مابه‌التفاوت آن از سوی کارخانجات چای هستیم تا آن را تجمیع کرده و به چایکاران بپردازند.

وی اضافه کرد: طبق قول‌های داده شده قرار است تا هفته آینده تمام مطالبات چایکاران پرداخت شود.

رئیس اتحادیه تعاونی چایکاران کشور به قیمت پایین خرید تضمینی برگ سبز چای اشاره کرد و گفت: اکنون هر کیلو برگ سبز درجه یک چای 2400 تومان و درجه دو 1380 تومان خریداری می‌شود، اما اگر واقعا قصد نجات تولید چای در کشور را دارند، باید این قیمت به 4 هزار تومان برسد.

گفته می‌شود برای تولید هر کیلو چای خشک باید 5 کیلوگرم برگ سبز مصرف شود که با این حساب قیمت تمام شده آن با هزینه کارخانه و حمل به 30 هزار تومان می‌رسد که با مشابه خارجی قابل رقابت نیست.

هوسمی پاسخ داد: برای کاهش قیمت تمام شده باید هزینه‌های بالاسری مانند هزینه‌های کارگری با تشکیل باغات بزرگ و استفاده از مکانیزاسیون و همچنین اصلاح باغات چای در دستور کار قرار گیرد.

به گفته هوسمی، هم اکنون تسهیلاتی برای اصلاح و جوان‌سازی باغات چای از سوی صندوق حمایت از چایکاران پرداخت می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1395، کد مطلب: 13951117001461، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
باید قانون پرداخت سود در صورت تاخیر را برای دولتی ها هم جاری نمود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین