پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
با پایان چین نخست برگ سبز چای، ۴۴ هزار تن از این محصول به ارزش ریالی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری و تا امروز ۴۶ میلیارد تومان از مطالبات آنان پرداخت شده است.

شعار سال: مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال کشور با بیان اینکه ۱۵۰ کارخانه وظیفه خرید برگ سبز چای را از کشاورزان برعهده داشتند، گفت: از این تعداد کارخانه ۴۱ کارخانه همچنان فعال هستند تا برگ سبز چای باقی مانده در مزارع را از کشاورزان خریداری کنند.

صادق حسنی درباره کیفیت چای خریداری‌شده افزود: از مجموع برگ سبز چای خریداری شده ۷۵ درصد آن درجه یک و ۲۵ درصد درجه دو هستند.

وی با یادآوری اینکه سهم کارخانه‌های چای در پرداخت بهای برگ سبز چای ۴۰ درصد است، بیان کرد: ۲۰ میلیارد تومان از ۴۶ میلیارد تومان طلب چایکاران توسط کارخانه‌ها پرداخت شده است.

حسنی با اشاره به افزایش تولید برگ سبز چای در سال زراعی جاری، ادامه داد: میزان تولید چای امسال نسبت به سال گذشته با افزایش ۹ درصدی از ۴۰ هزار تن به بیش از ۴۴ هزارتن رسیده است.

وی دلایل افزایش تولید در سال زارعی جاری را بهبود در بهره‌وری مزارع چای و بارندگی‌های مناسب دانست.

مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال کشور درباره وضعیت بازار چای، تأکید کرد: فروش چای در بازار نسبت به سال گذشته روندی کندی را طی می‌کند، اما قیمت‌ها از تعادل خوبی برخوردار است و تا امروز دچار کمترین نوسان بوده است.

به گفته حسنی، قیمت فروش هر کیلوگرم چای چین نخست در بازار از چهارهزار تومان تا ۱۷ هزار تومان بر اساس کیفیت آن متفاوت است.

وی قیمت هر کیلوگرم چای چین نخست برای مصرف‌کننده را با توجه به هزینه یک‌هزار و ۵۰۰ تا دوهزار تومان بسته‌بندی، از شش‌هزار تومان برای هر کیلوگرم تا ۱۹هزار تومان عنوان کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ایانا، تاریخ انتشار 8 خرداد 96، کد مطلب: 44439: www.iana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین