پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۵۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
فرماندار شفت با اشاره به اینکه از مجموع 660 داوطلب انتخابات شوراهای شهر و روستا 636 نفر صلاحیت خود را دریافت کرده اند، گفت: 14 داوطلب رد صلاحیت و 10 نفر نیز از شرکت در رقابت های انتخاباتی انصراف دادند.

شعار سال:  محمدرضا محسنی در نشست تبیین قوانین تبلیغات انتخاباتی که با حضور داوطلبان انتخابات شورای شهر شفت و احمدسرگوراب اعضای شورای تامین و هیات های اجرایی شوراهای شهر و روستا در سالن میرزای شفتی فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه تبلیغات انتخابات شورای شهر و روستا از روز 21 اردیبشهت آزاد می شود افزود: داوطلبان حاضر به صورت بالقوه عضوی از شورای شهر شفت و احمدسرگوراب هستند که پس از انتخابات و با رای مردم به بالفعل تبدیل می گردند.

وی با بیان اینکه انتخابات در بعد داخلی سبب انسجام ملی می شود به سخنان مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد : حضور حداکثری نمایش این وحدت و همدلی است.

فرماندار شفت درادامه افزود: انتخابات در بعد خارجی تضمین کننده امنیت ملی است و امروز میزان مشارکت در انتخابات معیاری بین المللی برای مقبولیت آن نظام برشمرده می شود.

وی رعایت قانون مداری و اخلاق را دو اصل مهم در انتخابات برای دواطلبان برشمرد و گفت: داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا به دنبال معرفی خود و برنامه هایشان باشند و وعده هایی ندهند که نتوانند آنها را عملی کنند.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه بسیاری از شعارهای انتخاباتی با قوانین و برنامه های فرادستی سازگار نیست، تصریح کرد: برای اثبات خویش نباید دیگران را نفی کرد و از تهمت، افترا و تخریب برای مقاصد انتخاباتی بهره برد.

وی با اشاره به اینکه هر داوطلب انتخابات شوراهای شهر و روستا فقط باید یک ستاد دایر کند تصریح کرد : حفظ حقوق شهروندی در رقابت های انتخاباتی یک اصل اخلاقی است.

محسنی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات زمان تبلیغات به پایان می رسد و درب ستادهای انتخاباتی بسته خواهد شد تصریح کرد: داوطلبان سرکشی های مکرر به شعب اخذ رای را انجام ندهند و اجازه دهند مردم تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت اخبار تشویش کننده و تحریک کننده بر عهده نامزدهای انتخاباتی است تصریح کرد : پس از اعلام نتایج انتخابات نامزدها تمکین کنند و در صورت نیاز از مجاری پیش بینی شده شکوایه خود را پیگیری کنند.

فرماندار شفت با بیان اینکه داوطلبان انتخابات اعضای ستاد و طرفداران نزدیک خود را از جزییات مسایل قانونی آگاه کنند افزود : دو جایگاه سخنرانی در شفت و احمدسرگوراب برای نامزدهای شورای شهر در نظر گرفته شده تا در دو روز آخر و در صورت تمایل از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه حداکثر اندازه پوسترهای تبلیغاتی 100 در 70 سانتیمتر است افزود : نامزدها در ستاد انتخاباتی خود می توانند از پوستر ها و تبلیغات با ابعاد بزرگتر استفاده کنند.

محسنی با بیان اینکه فعالیت های انتخاباتی در ساعات اداری برای کارکنان دولت ممنوع و در صورت مشاهده به صورت قانونی برخورد خواهد شد افزود : درج اخباری مبنی بر انصراف و یا کناره گیری به نفع نامزد انتخاباتی دیگر باید به مستند و یا از زبان خود آن شخص صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از مجموع 660 داوطلب انتخابات شوراهای شهر و روستا 636 نفر صلاحیت خود را دریافت کرده اند افزود: 14 داوطلب رد صلاحیت و 10 نفر نیز از شرکت در رقابت های انتخاباتی انصراف دادند.

این مقام مسوول با بیان اینکه در شهر شفت صلاحیت23 داوطلب تایید شده است تصریح کرد: یک نفر در این شهر رد صلاحیت و 2 نفر نیز از ادامه انتخابات انصراف داده است.

وی در ادامه گفت: در شهر احمدسرگوراب نیز 12 داوطلب ثبت نامی صلاحیت خود را دریافت کرده اند.

فرماندار شفت با بیان اینکه از 346 داوطلب بخش مرکزی این شهرستان 329 نفر مورد تایید صلاحیت قرار گرفته اند اظهار کرد: در این بخش 10 داوطلب رد صلاحیت شدند و 10 داوطلب نیز انصراف دادند.

وی با بیان اینکه در بخش احمدسرگوراب از 279 داوطلب 272 داوطلب تایید صلاحیت شده اند، گفت: در این بخش 3 داوطلب رد صلاحیت شدند و 4 داوطلب انصراف خود را اعلام کردند.

نماینده عالی دولت در شفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جمعیت این شهرستان بر اساس آخرین آمار 54 هزار و 236 نفر است، بیان کرد: برای برگزاری انتخابات در این شهرستان 119 شعبه اخذ رای پیش بینی شده که 12 شعبه در حوزه شهری و 107 شعبه در روستا ها جانمایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه 9 شعبه اخذ رای در شهر شفت و 3 شعبه نیز در احمدسرگوراب پیش بینی شده است افزود: تعداد شعبه های اخذ رای در بخش مرکزی 56 و در بخش احمدسرگوراب به 50 می رسد.

فرماندار شفت در پایان با اشاره به اینکه 1898 نفر در فرآیند برگزاری انتخابات در سطح شهرستان شفت همکاری دارند، گفت: هیچ گونه نگرانی برای نظارت بر روند انتخابات وجود نخواهد داشت و تمام سازوکارهای لازم برای برگزاری یک انتخابات با شکوه فراهم شده است.

شعبانی رییس دادگستری شفت با بیان اینکه وظایف اعضای هیات های اجرایی و نظارت بر اساس قانون تعیین شده است، گفت: 2 شعبه رسیدگی به شکایات و جرایم احتمالی در این شهرستان پیش بینی شده است.

عیسی پور دادستان شفت نیز با اشاره به اینکه اگر در پشت قانون حرکت شود هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد تصریح کرد: طرح مسایل قومیتی و استفاده از امکانات عمومی برای تبلیغات جرم محسوب می شود.

قاسمی فرمانده سپاه ناحیه شفت در این نشست با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا به کشور ضربه بزنند افزود: جنگ نرم و قطبی سازی هنجار شکن در فضای انتخاباتی یکی از برنامه های آنان است تا به اهداف شوم خود دست یابند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شبهه و پرسش درباره سلامت انتخابات از دیگر نیرنگ های دشمنان نظام است تصریح کرد: رقابت های انتخاباتی باید اسلامی و اخلاقی باشد.

صداقت فرمانده انتظامی شفت نیز در ادامه با بیان اینکه امنیت مبنای سلامت و مشارکت حداکثری در انتخابات است افزود: با مصداق های مجرمانه در برگزاری انتخابات برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فواصل ستادهای انتخاباتی باید رعایت شود تصریح کرد: به کار گیری افراد مجرب و صبور در ستادهای نامزدهای انتخاباتی به برقرای امنیت کمک شایانی خواهد کرد.

در پایان این نشست داوطلبان انتخابات شوراهای شهر شفت و احمدسرگوراب به بیان سوالات و دیدگاه های خود پرداختند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح شفت، تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 80700، www.sobheshaft.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
شفت چند روستا دارد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین