پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ورود بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان می تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را حل کند

شعارسال: علی اوسط هاشمی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات بهداشتی درمانی چابهار اظهار داشت: این استان از نظر سرانه تخت بیمارستانی ۵۰ درصد با نرم کشوری فاصله دارد لذا برای رفع این مشکل نیازمند توجه ویژه هستیم.

وی افزود: پراکندگی استان و فاصله نقاط جمعیتی آن با یکدیگر سبب شده خدمات بهداشتی و درمانی موجود پاسخگوی نیاز نباشد و خدمات رسانی به سختی انجام شود که رفع این مشکل نیازمند توجه خاص است.

وی با بیان اینکه هم اینک شش بیمارستان با ظرفیت ۱۸۰ تا ۲۰۰ تخت در سیستان و بلوچستان آماده بهره برداری است، بیان کرد: برای راه اندازی این بیمارستان ها به ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر نیرو نیازمندیم که در صورت تامین نیروی مورد نیاز در آینده نزدیک به بهره برداری خواهند رسید.

وی اظهار داشت: متاسفانه همسایگی این استان با دو کشور افغانستان و پاکستان که از وضعیت نامطلوب بهداشتی برخوردارند همواره استان را با مشکل خاص از جمله بیمارهای مختلف و قاچاق غیر قانونی دام و تبعات آن رو به رو کرده که خروج از این معضلات نیز نیازمند نگاه بین بخشی است.

هاشمی با بیان اینکه در قالب طرح تحول نظام سلامت دو سازمان انتقال خون و پزشکی قانونی نیازمند توجه ویژه هستند گفت: همچنین این استان از نظر سوء تغذیه در شرایط بسیار نا امن غذایی به سر می برد که سبب بروز آسیب های مختلف شده است و برای رفع این مشکل پشتیبانی های لازم ضروری است.

وی افزود: در تلاشیم تا روز به روز مشکلات بهداشتی و درمانی سیستان و بلوچستان را کاهش دهیم تا روز به روز شاخص های سلامت رشد پیدا کند.

*ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی از نیازهای چابهار است

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار نیز در این نشست اظهار داشت: نگاه بلند مسئولان کشور رشد و توسعه را برای چابهار به دنبال دارد و مشکلات نیز یکی پس از دیگری بر اساس اولویت و اعتبارات رفع می شود.

احمدعلی موهبتی افزود: اقدامات لازم برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی صورت گرفته و ۱۵۰ هکتار زمین نیز برای آن جانمایی و مشخص شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 28آذر1394، کدخبر: 3004186: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
0
آقای استاندار
بخش خصوصی در گام نخست مشتری می خواهد. در استان محرومی مثل استان ما، مشتری بخش خصوصی کجاست؟ لذا انتظار سرمایه گذاری از بخش خصوصی هم انتظار بیهوده ایه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین