پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۷۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
مدیرکل پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان گفت: در ۵ ماه نخست امسال آمار مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

شعار سال: رضا عبدی اظهار داشت: در 5 ماه نخست امسال آمار مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این آمار از 3 هزار و 476 نفر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به 4 هزار و 101 نفر در سال جاری رسیده است.در 5 ماه نخست سال‌جاری بیشترین آمار مراجعان نزاعبه مراکز پزشکی قانونی استان با 899 نفر در مردادماه و کمترین آن با 740 نفر در اردیبهشت‌ماه گزارش شده است.

عبدی خاطرنشان کرد: مراجعان نزاع باید بدانند ظاهر خون‌آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در زمینه جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است، بنابراین معاینه دقیق‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همچنین باید افزود که دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است. برای صدور نظریه کارشناسی در مورد صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی‌نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

وی اظهار داشت: در مواردی برای بررسی دقیق‌تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم؛ این امر برای حفظ حقوق مراجعان و اظهارنظر دقیق در مورد صدمات است، بنابراین صبر و شکیبایی بیشتر مراجعین را می‌طلبد. در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدیدکننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کنند و سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 15 مهر 96، کدمطلب:1538772، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین