پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان با کمبود پزشک مواجه است.

شعار سال: دکتر شجاعی در سفر به استان سیستان و بلوچستان کمبود پزشک را همچنان مهم‌ترین چالش این سازمان عنوان کرد و افزود: با وجود اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر برای افزایش پرداختی و مزایای پزشکان، این سازمان همچنان از کمبود نیروی پزشک به ویژه در شهرستان های محروم و دور افتاده رنج می‌برد.

وی یکی از راهکارها برای رفع این مشکل را ترغیب پزشکان به این استان بیان کرد و گفت: پزشکانی را از استان‌های همجوار به صورت همکار جذب و پس از دادن آموزش‌های لازم به این استان اعزام و بعد از گذراندن نیمی از خدمت خود به استان‌های دیگر منتقل شوند.

وی درباره پخش نشدن بعضی از آمارهای مربوطه به پزشکی قانونی استان گفت: تمامی آمارها برای تجزیه و تحلیل بیشتر در اختیار مراجع قانونی، پلیس انتظامی و پلیس راهور قرار داده می شود، ولی از آنجایی که بعضی از خبرها تبعات منفی در سطح جامعه دارد، باید از صحت آمار مطمئن بود.

وی خاطرنشان کرد: یک کار اساسی دیگر که در پزشکی قانونی انجام می شود بحث ایجاد طرح دادپزشک است که هدف آن دادن آمار دقیق از علل فوت و بیماری‌ها به مسئولان بهداشت کشور است.

شجاعی در پاسخ به سئوال راه‌اندازی آزمایشگاه DNE در استان سیستان و بلوچستان در سال گذشته گفت: آزمایشگاه در این مدت فعال و نتایج آزمایشگاه نیز موفقیت آمیز بوده، ظرفیت و توان آن در حدی است که به راحتی می تواند مشکل استان را حل کند و در آینده ممکن است بتواند استان همجوار را نیز پوشش دهد.

وی در مورد قصورات پزشکی که در پزشکی قانونی وجود دارد و راهکار آن گفت: پزشکان ما باید آگاه باشند و نظارت به کار آنان صورت گیرد تا ناخواسته مرتکب خطایی نشود و اگر پزشکی در جایی کوتاهی کند از طرف ما محکوم می‌شوئد و خسارت آن را نیز باید پرداخت کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ايسنا،تاریخ انتشار خبر 17 دی 1394، کدمطلب94101709789: www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین