پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۷۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
نخست وزیر ویتنام در دیدار سفیر کشورمان در هانوی با تبریک انتخاب مجدد دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد روابط دوستانه و همکاری متقابل میان دو دولت به افزایش همکاری های اقتصادی مبتنی بر منافع دو ملت منتهی شود.

شعارسال: 'صالح ادیبی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام روز چهارشنبه با 'سوآن فوک' نخست وزیر این کشور جنوب شرق آسیا دیدار و گفت وگو کرد.

نخست وزیر ویتنام در این دیدار با تبریک انتخاب مجدد حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به عنوان دوازدهمین رئیس جمهور ایران، ابراز امیدواری کرد روابط دوستانه و همکاری متقابل میان دو دولت به افزایش همکاری های اقتصادی مبتنی بر منافع دو ملت منتهی شود.

'سوآن فوک' در این دیدار دستور لازم برای بررسی زمینه ها و الزامات تقویت مناسبات اقتصادی و گردشگری میان دو کشور را به نهادهای ذیربط ویتنام صادر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک در نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که در تهران برگزار می شود شاهد رشد چشمگیر مناسبات اقتصادی میان دو کشور باشیم.

نخست وزیر ویتنام همچنین از ایران خواست تا مسیر شرکت های ویتنامی را برای گسترش سرمایه گذاری در کشورمان هموار کند.

سفیر کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به توافقات صورت گرفته در ملاقات رهبران دو کشور در سال 2016 در تهران و هانوی، اولویت سفارت ایران در هانوی را تقویت مناسبات اقتصادی میان دو کشور برای تحقق حجم تجارت دوجانبه به عدد 2 میلیارد در سال 2020 اعلام کرد.

دکتر صالح ادیبی با اشاره به سفرهای متعدد هیات های اقتصادی ایران به ویتنام از جمله سفر رئیس اتاق بازرگانی، معاون وزیر کار و سفر نمایندگان مجلس از کمیسیون های اقتصادی و انرژی در ماه های اخیر، خواستار تسریع و تسهیل همکاری های بانکی و صدور روادید برای تجار و شهروندان ایرانی به منظور سفر به ویتنام شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4خرداد1396، کدخبر: 82544111: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
از ضروریت ها و فوریت ها است.
ناشناس
Switzerland
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
ویتنام میتواند شریک خوبی برای ایران در زمینه ی تجاری باشد ، باید از فرصت ها و مناسبت های بوجود آمده میان دو کشور به درستی استفاده کنیم
ا.ح75
ناشناس
Switzerland
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
ویتنام گمون نمیکنم بهش باهاش در زمینه گردشگری تفاهم نامه های زیادی نوشت ، به دلیل موقعیت جغرافیایی و ناشناخته بودن
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین