پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۸۲۲
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان ایلام گفت: ارائه خدمات به ورزشکاران مصدوم از اهداف مهم این هیات است و سال گذشته هزینه درمان و بازتوانی 113 ورزشکار در این استان را تامین و پرداخت کردیم.

شعار سال: مجید جمشیدی اظهار کرد: از این تعداد ورزشکار، پرونده پزشکی و مصدومیت 98 ورزشکار آقا و 15 ورزشکار خانم به فدراسیون مربوطه ارسال و هزینه درمان آنها تامین شد.
وی افزود: آمار ورزشکاران سازمان یافته این استان حدود 27 هزار نفر است که رشد بیش از 15 درصدی در مقایسه با سال 94 را نشان می دهد.
جمشیدی یادآور شد: در سال 95 تمامی باشگاه های ورزشی این استان دو مرحله مورد بازرسی واقع شدند و تنها چهار باشگاه متخلف در شهرستان دره شهر شناسایی و براساس قانون پلمپ شده و از فعالیت آنها جلوگیری شد.
به گفته وی، سال گذشته 172 بازرسی اولیه، 60 بازرسی ثانویه و 33 بازرسی ادواری از باشگاه های ورزشی استان ایلام انجام شد که در پی آن چهار باشگاه در شهرستان دره شهر مهر و موم شد.
وی گفت: نداشتن مجوز، بیمه نکردن ورزشکاران و عدم رعایت مسائل بهداشتی مهمترین دلایلی بود که منجر به پلمپ شدن باشگاه های متخلف شده است.
جمشیدی با بیان اینکه اجرای طرح ضربتی بازرسی از باشگاه های ایلام بزودی آغاز می شود، اضافه کرد: باشگاه های ورزشی ایلام در این ارتباط مورد بازرسی قرار می گیرند و به متخلفان اخطار اولیه برای رفع نواقص داده می شود.
وی افزود: پس از صدور اخطار اولیه، 20 روز به باشگاه داران مهلت داده می شود تا نسبت به رفع مشکل اقدام کنند و در غیر این صورت اخطار ثانویه و پس از آن حکم پلمپ صادر می شود.
وی به بیمه ورزشکاران در این استان نیز اشاره کرد و گفت: در گذشته ورزشکاران در صورت بیمه شدن در زمان خاصی از خدمات آن بهره مند می شدند اما اکنون این بیمه به مدت یک سال اعتبار دارد که هزینه درمان ورزشکاران برای جامعه روستایی 100 و شهری 150 هزار ریال است.
وی یادآور شد: هیات پزشکی ورزشی تشکیلاتی است که به منظور فراهم کردن زمینه مساعد درجهت ارائه خدمات پزشکی ورزشی و ارتقا سطح سلامت جامعه ورزش براساس اصول و مبانی پیش بینی شده دراهداف فدراسیون و وزارت ورزش وجوانان تشکیل شده است.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان ایلام از دیگر خدمات این هیات را ارائه مشاوره به ورزشکاران، بازدید و نظارت بر باشگاه های ورزشی، کمک به کاهش مشکلات آسیب دیدگی و پیگیری درمان ورزشکاران اعلام کرد.
بیش از 90 باشگاه ورزشی ثبت شده در ایلام وجود دارد که از این تعداد 60 باشگاه در بخش آقایان و 30 باشگاه در بخش بانوان فعال هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار 4 خرداد 96، کد مطلب: 82544123: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین