پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
مسئول کمیته تغذیه فدراسیون پزشکی ـ ورزشی گفت: به دنبال تغییر ساختار و هدفمند کردن فعالیت‌های کمیته تغذیه فدراسیون پزشکی ورزشی هستیم تا قانونمندتر حرکت کنیم.

شعار سال: دکتر محمد حضوری افزود: از اردیبهشت سال جاری که مسئولیت این کمیته را بر عهده گرفتم، سعی کردم با بازنگری روی مساله آموزش و جذب نیروهای باتجربه و کارآمد مباحث آموزشی مربوط به تغذیه را گسترده‌تر و هدفمندتر کنیم. در گذشته آموزش در این زمینه محدودتر بوده و شاهد حضور نیروهای کارآمد و متخصص در حوزه تغذیه ورزشی نبودیم به طوری که افراد آموزش دیده برای این حوزه، از آموزش‌های هدفمند و علمی برخوردار نبودند و اثربخشی لازم را نداشتند.

وی گفت: در حال حاضر سرفصل‌های مختلفی را در زمینه مباحث تغذیه ورزشی تدوین کرده‌ایم و آموزش‌ها را سطح‌بندی کردیم تا براساس توانمندی افراد، آموزش‌ها را هدفمند و به صورت علمی پیش ببریم. البته در ابتدای کار با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود، اما سعی می‌کنیم با همکاری و دریافت نظرات کارشناسی روند کار را با موفقیت جلو ببریم.

حضوری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود در کمیته تغذیه فدراسیون پزشکی ورزشی را تدوین یک برنامه استراتژیک تا المپیک 2020 عنوان کرد و افزود: تمام سعی‌مان بر این است تا بر اساس یک نقشه راه حرکت کنیم و با تدوین یک استراتژی بلندمدت علاوه بر پرداختن به جزئیات، اهداف و وظایف خود را نیز در این حوزه به طور شفاف به تمام مدیران اجرایی بازگو کنیم. در حقیقت به دنبال تقویت کمیته تغذیه فدراسیون پزشکی ورزشی هستیم.

مسئول کمیته تغذیه فدراسیون پزشکی - ورزشی با اشاره به این نکته که به دنبال استانداردسازی مکمل های ورزشی هستیم، گفت: طی تفاهمنامه‌ای که با سازمان غذا و دارو در راستای پایش مکمل‌ها و ورود مکمل‌های سالم به کشور منعقد کردیم، مقرر شد بعد از این بحث نظارت و کنترل بر مکمل‌ها به عهده سازمان غذا و دارو باشد و کمیته تغذیه فدراسیون تنها بر کارهای اجرایی از جمله اینکه چگونه مکمل‌ها بین فدراسیون‌ها عرضه شود یا چه کسی حق تجویز مکمل‌ها را دارد، ورود پیدا کند. در حقیقت با تبادل نظر با ارگان‌ها و نهادهای مسئول همانند کمیته ملی المپیک و سازمان غذا و دارو سعی داریم اهداف و وظایف هر ارگان را در خصوص مکمل‌های غذایی مشخص و به سمت استانداردسازی مکمل ها حرکت کنیم تا مانع ورود مکمل‌های آلوده به کشور شویم.

وی در پایان از برگزاری نخستین کنگره علمی بین‌المللی تغذیه ورزشی به میزبانی ایران در مهر سال 96 خبر داد و خاطرنشان کرد: این کنگره مهر سال آینده به مدت سه روز در اصفهان برگزار خواهد شد. سعی داریم با دعوت از اساتید برجسته دنیا، کنگره پربار و خوبی را در عرصه تغذیه ورزشی به نمایش بگذاریم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 13 آذر 1395، کد مطلب: 95091306595:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین