پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۷۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
فراکسیون‎های سه‎گانه مجلس برای سرنشینان 12 کرسی هیات رئیسه مجلس به توافقی جمعی رسیده بودند که در صحن علنی مجلس به آن عمل نشد و همین عارضه اعتراض اعضای فراکسیون امید را برانگیخت.

شعارسال: پس از تذکر مصطفي کواکبيان در صحن علني مجلس، علی مطهري هم در راهروهاي پارلمان به جمع خبرنگاران آمد تا بگويد «بعضی از فراکسیون‌های سه گانه رفتار فراکسیونی نداشتند و به تعهد فراکسیونی و توافق صورت گرفته عمل نکردند». البته نايب رئيس مجلس با توجه به فضای عمومی حاکم بر خانه ملت در ادوار قبلي و فعلی، اين موضوع را طبیعی خواند. چرا که نمایندگان همیشه تا حدی به این توافق فراکسیون‌ي پایبند می‌مانند و تا حدودی نیز نظر خودشان را لحاظ می‌کنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف دو فراکسیون امید و نمایندگان ولایی اعلام کرد: خواست ما این بود که بن بست بشکند و حتی المقدور این انتخابات با توافق طرفین انجام شود و مقدمه‌ای باشد برای جلسات رای اعتماد به کابينه دولت دوازدهم تا همراهی بیشتری صورت بگيرد و در کل با دولت همراهی بهتری انجام شود. بنابراین فکر کردیم که توافق در انتخابات هیات رییسه و ارائه لیست مشترک، مقدمه‌اي براي جلسات بررسي صلاحيت کابينه خواهد بود.

نماینده مردم تهران با اشاره به حساسيت ديگر فراکسيونها درباره نواب رییس، گفت: از آنها خواستيم که کاندیدای خود را معرفی کنند.اين پیشنهاد شخصی من بود که برای کرسی نواب رییس، فراکسيونها کاندیدا بدهند؛ اما در مورد ۱۰ کرسی باقیمانده یعنی ریاست و ۹ نفر دیگر توافق شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری در مورد عهدشکنی دیگر فراکسیون‌ها اعلام کرد: نمی‌توانیم بگوییم عهدشکنی صورت گرفته است. بالاخره نمایندگان همیشه تا حدی فراکسیونی رای می‌دهند و تا حدی نظرشان را اعمال می‌کنند که این طبیعی است و قابل تصور بود که لیست مشترک به طور کامل رای نیاورد.

مطهری در پاسخ به اینکه چرا با وجود حمایت فراکسیون امید از دو گزینه اهل سنت و زنان در نهایت هیچ کدام به هیات رییسه راه نيافتند، گفت: تصمیم‌گیری بر اساس نظر نمایندگان صورت می‌گیرد. در فراکسیون امید یک زن و یک نفر از نمایندگان اهل سنت در سه سهمیه دبیران و ناظران قرار گرفتند. یک نفر از اهل سنت نیز از سوی فراکسیون مستقل معرفی شد. اما در نهایت هیچ کدام در صحن رای نیاوردند. البته این مساله طبیعی است و پیش می‌آید.

به اعتقاد وي همین مقدار توافق هم مقدمه خوبی بود برای اینکه فضای مجلس در جریان رای اعتمادها مساعد باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 10خرداد1396، کدخبر: 671715: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
0
0
واقعا برای بعضی ها متاسفم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین